söndag 12 augusti 2012

Seg vecka!

Har inte bloggat så mycket denna vecka! (har inte funnits så mycket att skriva häller) Vad har jag haft för mig då?! Ingenting i princip, har inte suttit på cyklen på hela veckan (om man bortser Cykelvasan) har inte känt för att träna häller så jag har bara gjort ingenting. Men i fredags åkte vi upp till Mora iallafall och det blev ganska sent (var inte uppe förrän vid halv tio) och vi var ju tvungna att kliva upp vid 5 rycket för att hinna äta och sticka till Sälen, kände mig lite stressad under hela fredagen och framtill starten på lördagsmorgonen (skulle ju leverera en cykel också innan starten). Tror jag åt alldeles för mycket mat och fel mat på fredagen, fick knappt i mig någon frukost och magen var helt kass. När väl staten gick gick det riktigt trögt uppför första stigningen men klungan gick i hop efter ett tag, vilket var ganska skönt :-) men min mage var riktigt dålig och jag kunde inte dricka något alls i början. efter några mil började jag känna mig lite bättre men fortfarande svårt att få ner någon vätska utan att få massa sura uppstötningar varannat andetag (Drack bara 500ml på hela racet). Trots detta kunde jag följa med hyffsat bra ändå och kom väll in på en skaplig tid ändå, är nöjd med vad jag presterade och till nästa år ska jag lägga upp boende och allt annat runt tävlingen på ett annat sätt (bo i sälen tex.).
Sen ska jag inte frångå hur jag brukar äta dagarna innan race, samt att bara ligga och vila en vecka innan inte är så optimalt häller :-) Nu sitter jag på landet och ska ha några sköna dagar med lagom träning innan jag börjar ladda inför SM som vi åker till på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar