söndag 25 mars 2012

Premiermilen!!!!

Jahopp då har man gjort debut som löpare med :-) gick inte riktigt som jag hade tänkt mig men får väll vara nöjd med tanke på omständigheterna. Tack vare mitt snurriga huvud glömde jag helt bort att stretcha vilket jag fick sota för med ett par riktigt stela vader i morse! Kände inte direkt någon större lust att springa när jag klev upp, med lite slem i halsen och stela vader. Drog i alla fall på mig löparkläderna och stack i väg, mötte upp Micke och Christian på parkeringen vid universitetet och vi började värma upp lite (var ju lite orolig för min ljumske som har gjort ont den senaste veckan när jag sprungit.) och det kändes bra! (lite stel i vaden fortfarande bara.) Jag tröck i mig en RedBull och vi började springa tillbaka till starten. Där var uppvärmningen i full gång och man fick verkligen tränga sig in för att komma fram till dom främre leden.
Så gick starten och det kändes ganska bra kollade klockan och jag låg på 3,15 tempo. "Vad bra tänkte jag och jag låg kvar på det tempot i 3km sen dalade jag ner på 3,30 men det kändes riktigt bra ändå, men ljumsken började kännas lite (men inte så farligt än) hoppas den håller bara ett varv kvar tänkte jag vid varningen. Men efter 6,5km började det göra riktigt ont och jag kunde inte hålla tempot (särskilt inte uppför) Kom i mål på 38,01 och är inte så jätte nöjd med den tiden, men vad ska man göra när kroppen inte vill vara med riktigt?

Efter detta Stack jag hem och fortsate packa bilen full med flyttkartonger och annat bråte som ska till Väsby. Sen ringde syrran (som också sprang i dag) och sa att hon var klar och jag åkte och hämtade henne för att sedan sticka hem till mor och far på middag.

Men när jag kom till Väsby tyckte jag att vädret var så bra att jag hoppade på cykeln och körde en 1,5 timmes tur runt Väsby (fick sällskap av Micke) Sen blev det middag riktigt gott!!

 Före!
 Efter!
 Vad ser du Micke!?
 Två glada grabbar!

 Redo för snabbtur!!
Middag med familjen!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar