söndag 18 mars 2012

Söndag!!

...... Klockan ringde 06,30 så det blev inte mycket sömn inte! Hoppade i bilen och stack upp till Norrtälje. Var lite kladdigt i skogen och jag som hade kränkt på allt annat än lerdäck (hur skulle detta sluta?) Jaja det var lite halt båda fram och bak och jag kan ju inte påstå att jag var så himla pigg heller. När starten gick trodde jag att jag skulle dö på första varvet (var nog inte riktigt uppvärmd häller.) Funderade faktiskt på att hoppa av och tänkte att det kanske inte var en sådan bra ide att köra i dag ändå. Men jag tog det lite lugnare och efter en halvtimme började det kännas bättre jag kunde slappna av lite och det började flyta på ganska bra faktiskt. Tror att mina sista varv gick fortast och däcken fungerade ju riktigt bra med. Med lite labbande med lufttryck så kommer dom bli snabba tror jag :-).
Väl hemma igen tog jag en tur till Brommablocks och skulle kolla in nya löparskor, hittade ett par riktigt lätta och som satt som gjutna på foten Adidas Adzero Adios 2 köpte även ett par AdiStar 3m för att gå och jogga lätt i.
Sen åkte jag hem och packade hela bilen med saker och flyttkartonger, tömde hela förrådet och mycket från lägenheten med så det ser just ut :-)
Belönade mig själv med att sticka ut och prova nya skorna, tänkte jag springer en stund och ser vad som händer (nya skor kan man ju få lite ont av i början) jag sprang och sprang och sprang och sprang lite till blev 21km med ett snitt på 4.25 min/km är väll inte jätte snabbt men respektabelt distanstempo, skorna var supersköna och inga skavsår eller en en tillstymmelse till ont i fötterna. Riktigt bra markkontakt var det med och som sagt mycket lätta!
Däremot fick jag lite krampkänning i höger låret dom sista tre kilometerna och det blev nästan outhärdligt på slutet men det gick!

Nu ska jag hoppa i duschen och sova lite ska bli riktigt skönt!

Påväg till Norrtälje!


 Var lite lerigt i skogen!

Glatt gäng efter en timme i skogen!

 Nya skor! Till vänster Adzero till Höger AdiStar

 Redo för löptur!
 Sprang i kortbyxor i dag, lite kalt i början men funkade riktigt bra när jag blev varm :-) 
(våren är här nu va!?)

         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar