fredag 22 februari 2013

Morgonmys med bakning!


Vaknade redan vid halv fem rycket i morse! Tänkte att det var lite för tidigt att gå upp så jag försökte somna om, det fungerade inte så jag låg och drog mig till fem innan jag fick nog och gick upp! Då hade jag också legat och funderat på om jag skulle ta och överraska alla med lite nybakat bröd på morgonen J Och det gjorde jag gick ner, satte på ugnen och gjorde en deg! Det blev en plåt med lite frukostbullar på och det luktade super gott i hela lägenheten när dom var klara J Jag hann göra min egen frukost och äta den, samt smaka på bullarna innan Patrik kom ner. När jag sa att jag hade bakat bröd tittade han lite konstigt på mig och frågade sen om jag hade förstört något (t.ex. hans cykel) ”hahaha nä jag vaknade tidigt”. Igår kväll provade jag min nya rakapparat och för första gången på säkert 5år är jag helt slät i ansiktet hahaha nu ser jag ju lika ung ut som dom andra i huset (önsketänkande kanske ;-))


I brödet: Banan, kanel, müsli, havregryn, grovmjöl, en skvätt olja, vatten och salt
Som vanligt allt på känn bara J

Glömde bort att titta på klockan när jag satte in de i ugnen, så det blev på känn det med  (man känner ju när dom är klara)


 God frukost :-)

Baby face ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar