söndag 11 november 2012

Soft helg!

Även fast det var tävlingar på hemmaplan i helgen så prioriterade jag träning och jobb i stället, blev ju tidigt på cykeln i fredags morse och efter jobbet blev det ett till. Körde en maskin med tvätt medan jag satt och trampade tänkte att den skulle vara klar samtidigt som jag klev av cykeln men jag han ner till affären och handla lite innan det var dax att hänga tvätten. Sen tog jag en promenad med Bibi upp till Micke och Anton, satt där och pratade lite (cykelsnack) ett tag innan jag och Bibi gick hem igen. Lördag morgon och jag gick till jobbet lite tidigare, ville börja med en rekond innan vi började jobba med skiften, blev en riktigt lugn dag (för varmt ute) och tiden gick väll inte direkt fort. Hade desutom lite ont i magen och kände mig lite sliten så när jag kom hem tog jag en liten tupplur innan jag åkte hem till syrran och tittade på film, Fick mer ont i magen (som vanligt blir det värre på kvällen) och det blev inte så många timmars sömn, kändes lite bättre på morgonen och efter att ha ätit lite frukost och vilat magen till en film hoppade jag i löparskorna och tog en sväng blev 27km i hyfsat tempo ca 4,30 tog det dock lite lugnare dom sista km pga. en känning i vaden. Blev en liten tur till Sollentuna centrum med (syrran ville glo på en ny lur) innan vi åkte hem till mor och far för en farsdagmiddag. Körde ner syrran till tåget och jag åkte vidare hem och körde ett monarkpass, tycker det känns riktigt bra att sitta på cykeln efter löpningen. Bra tryck i pedalerna! Kanske är duathlon jag ska hålla på med ändå!? :-) Hann också med ett städa dammsuga, torka golven och handla, Bibi har ju såklart fått sin kvällspromenad med :-) Nu blir det lite te och film innan jag ska sova (ingen tidig träning i morgon)

 Bibi fick hålla sig i hallen hemma hos Micke


 Vila lite i soffan!


 Nej du får inget godis Sötnos!

Kanelte gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar