söndag 23 september 2012

Mycket träning och skrivartorka!!!

Det var ju ett tag sedan jag skriv något på bloggen!! Har helt enkelt inte haft något att skriva om eller rättare sagt ingen lust att skriva något. Vad har jag gjort då under dessa två veckor!? Jo efter min födelsedagstur Körde jag ganska hårt veckan som följde med upp till tre pass om dagen + långa promenader till och från gym och jobb, det resulterade i att jag fick en liten känning i vänster underben på framsidan. Det kom ju såklart lagom till HammarbyhillXC, konstigt nog stördes jag inte direkt av det så länge jag satt på cykeln men desto värre när jag skulle gå. Tävlingen blev en flopp för min del (det var en sådan dag som jag alldrig skulle ha gått ur sängen) benen var som cement, styret låtsande, inget funkade i skogen osv. osv haha det kändes helt kass med andra ord. Sista varvet blev ett mys tempo med lite spurt intervaller i bckarna :-)
Körde på med träningen veckan som kom, fortfarande med känning i framsidan underben men som sagt inget som kändes när jag cyklade, i torsdags kväll svullnade plötsligt benet upp ordentligt. Aja tänkte jag, jag har ju en fin försäkring via jobbet så jag tog fram kortet och ringde! Sköterskan som svarade sade lite uppjagat ÅK TILL AKUTN NU!!! Du har symptom för blodpropp! Jahopp jag åkte hem en sväng lämnade hunden hämtade datorn och körde till Danderyds sjukhus var väll där strax innan 22, ingen jätte farlig kö var det häller så jag tänkte att detta bådar ju gått. Ack vad fel jag hade vid 22,30 kom jag in till en sköterska fick lämna lite blod och blev förvisad till ett annat väntrum (tur att jag hade fleecetröja och tjockmössa det var lika kalt i väntrummet som ute:-( ) Jag väntade och väntade och väntade lite till, tillslut gick jag och frågade om det skulle ta länge till? fick till svar att det skulle det göra. Då tog jag bilen ner till Järvakrog (Statoil) och köpte lite godis, kaffe och ramlösa, tyckte jag behövde det för att hålla mig vaken (tur att jag hade datorn med mig) tittade på film, surfade och lyssnade på musik. Klockan 6 på morgonen kom jag in till docktorn, fick lämna ett nytt prov och vänta lite till. Klockan 7 ca. fick jag till svar att det nog inte var en propp utan en inflammation. Jaja det var ju skönt! Fick ett recept på lite medicin och åkte hem, var väll hemma runt 7,30 och möttes av en glad hund i dörren. Blev en snabb promenad med henne, packade bilen och kom nästan i tid till jobbet :-)
Blev en riktigt lång dag i fredags helt slut var jag men men jag tog mig igen dagen hämtade syrran efter jobbet och vi åkte till landet.
Efter bara en dag med tabletterna så känns det redan bättre i benet och svullnaden håller på att gå ner, jag och syrran satt och trampade lite till damernas VM linjelopp i går, och jag körde en liten bikefitt på min nya fina cross ( Cannondale SuperX) så nu ska jag bara bygga ett par tubhjul och sen kan jag börja köra lite race med en :-) ska bli kul!
Nu på morgonen har jag gått en sväng med Bibi och benet känns riktigt bra, ska väll börja packa ihop här snart och rulla hemmått så smått :-)
Ja det är väll lite vad jag har haft för mig dom senaste veckorna (hoppas jag får tillbaka lusten att skriva lite nu!?)
 Srax innan starten på Hammarbyhill XC

 Ser ju lite mosig ut (efter nästan 9 timmar på Akuten)

 Har haft den här lilla sötnosen i två veckor med!!

 Är det inte nyårsfest så är det cykel rum (det händer allt möjligt på denna veranda!)

Bikefitt! Provkör crossen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar