söndag 26 augusti 2012

Finnmarksturen!!!

Det var det! Jag var riktigt besviken när jag kom i mål idag! Men nu efter lite eftertanke känns det lite bättre, Gårdagen började bra men slutade i katastrof! Kände mig pigg och kry när jag klev upp i går morse men redan i bilen upp till Ludvika började magen krångla, kändes lite bättre efter en liten cykeltur när vi kom fram och jag trodde faktiskt att jag skulle klara mig, men icke då. Efter middagen och lite cykelmek var det dax att sova, fick dock bara två timmar innan jag vaknade med magsmärtor (som vanligt) låg och vände och vred på mig en stund innan jag klädde på mig och tog en liten promenad (år bara panik av att ligga i sängen och det känns alltid lite bättre när jag rör på mig) han väll ca 100meter innan jag tömde hela maginnerhållet vid vägkanten, hopp där försvann den laddningen jaja inte mycket att görs åt. Jag knallade tillbaka (fortfarande med en orolig mage) och det blev en stunds tv tittandes innan jag kände för att göra ett försök med att sova. För övrigt såg jag nog den sämsta Zombie rulle som någonsin har visats tror jag :-) Somnade vid två halv tre och klockan ringde sex, kände mig som en överkörd bäver när jag gick upp :-( fick i alla fall i mig lite frukost och försökte väll fylla på så mycket det gick under morgonen. Kan väll inte påstå att jag var särskilt taggad och inte gjorde vädret det bättre häller.
Hade verkligen inget tryck alls i benen under loppet kändes som om cykeln satt fast i marken, fick slita för varje meter. Utför däremot kändes det bra vågade släppa på hyfsat i dag och det kändes som om jag hängde med ganska bra där (det var ju bra iallafall) tyckte det flöt på ganska bra i skogen över lag, ja till jag vurpade vill säga (på en hal bro) och slog upp båda knäna, underarmen samt höften. Efter det tog det tvärstopp, vet inte vad som hände men jag orkade ingenting. Detta släppte dock efter ett tag men det tog en stund och medan jag åkte och var trött och harig tappade jag massa. Trött var jag i mål knep dock tredje platsen och så här i efterhand är jag väll nöjd med den (med tanke på den helvetes natt jag hade innan)
Nu laddar vi om inför Finalen på lördag i Varberg och hoppas på att magen håller i hop.


Regnade lite när vi åkte hem ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar