tisdag 21 februari 2012

Dålig sömn och en tuff träningsdag!!

Tokig natt gick och la mig vid 22.30 i går kväll, men när klockan blev ett på natten utan att jag somnat tröttnade jag och gick upp och började pilla lite på cykeln, plocka lite i skåp och slänga saker som jag inte behöver eller som bra var skräp. Vid tre tiden kände jag mig lite trött och gick och la mig igen och vaknade av klockan som ringde 05.30 var förvånansvärt pigg så jag hoppade i cykelbyxorna stälde mig och stekte bacon och ägg, gjorde en liten skål med turkisk yoghurt, grädde, bär och nötter. Jag slog i gång kaffe maskinen vid tre tiden innan jag gick å la mig så den var varm å go, blev en dubbel espresso nam nam. Baconen och äggen fick följa med till jobbet. Kände mig pigg efter kaffet så jag köttade på ordentligt la mig på tröskeln efter några minuters uppvärmning och blev 35 minuters tröskelpass till jobbet med lite spurter i uppförsbackarna.
Var ju inte det roligaste vädret direkt i morse, var ju ganska blöt och skitig när jag kom fram, tur att vi har en slang på jobbet så man kan spola av både cykel och cyklist.
På hemvägen tog jag det lite lugnare även fast jag gasade ganska bra ändå, väl hemma blev det en snabb tvätt av cykel och sen hoppade jag på Monarken för att lida lite till och lida gjorde jag tungt tungt tungt men nöjd nöjd jag var klar.

Nu ska jag glo på tv och förhoppningsvis får jag sova mer i natt.
Skitig cyklist framme på jobbet i Väsby.

Ny tvättad cykel hemma i Solna.


Tungt och svettigt precis som det ska vara :-)
Riktigt nöjd efter dagens träning!




 Dagens middag blev pestokyckling med mozzarella och sallad såklart :-)
(Blev några Västerbottenostskivor på också riktigt gott).

3 kommentarer:

  1. Oj oj låter ju som om du hade 2 barn.. he he...Fast det där var nog en lite värre natt än här ändå!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha din träningscykel till tävlingssäsongen. Kan du kapa lite rör här och där och klistra ihop igen?

    Själv blev det en 2.5h runda med cykelcrossen nu på kvällen. Kände mig förvånadsvärt pigg och sprätte på av bara fan. Det kommer bli en rolig säsong 2012, och snart är det värsta vintervädret över!

    SvaraRadera
  3. Gunnar ha man kan tro det men nu fick jag iaf. Lite gjort :-)

    Stizze vi kapar och limmar ;-)

    SvaraRadera