lördag 25 februari 2012

Duathlon träning första passet.

I dag var jag uppe med tuppen eller kanske före t.om, tänkte ju sticka tidigt till landet (tränings tävlingen blev inställd p.g.a.. sjukdom krya på dig Gunnar!!) för att köra lite duathlon träning. Steg upp klockan 05,50 vaknade faktiskt innan klockan ringde konstigt eftersom jag gick och la mig 01,30 i natt (blev lite cykel mek efter träningen i går), så jag passade på att köra Maria till jobbet skulle ändå tanka bilen var ju nästan på vägen juh :-)
Sen stack jag vidare upp till Fogdö, väll framme var det ju bara att hoppa i cykelkläderna och köta på. Tror faktiskt jag cyklat igenom alla väderlekar som finns, Det började bra med lite sol sen kom det lite moln, regn, snö, det blåste också riktigt skumt, det kom hårda kastvindar från sidan, motvind så man nästan stannade, i nästa sekund hade jag medvind, ja så höll det på i dom nästan 2 timmarna (1,53) jag låg och tröck på vägarna runt Elmsta och Grisslehamn, var ju ganska blöt minst sagt när jag var klar.
Så efter cyklingen fick jag lift av min kära far (som också filmade lite dom sista metrarna på mitt cykelpass) från stora vägen ner till huset (det var så isigt så jag ville inte cykla ner) började redan i bilen att ta av mig alla blöta cykelkläder för att springa in i huset och hoppa i lite torra löparkläder och så ut igen på en mil löpning.

Faktiskt riktigt nöjd med denna första duathlon träning, hade 30 i snitt på cykeln och milen sprang jag på 40 blankt, fuskade lite med att dricka en 33:a RedBull under passet annars var det bara vatten. Å andra sidan med ringa 4 timmars sömn och en väldigt fattig frukost (ville inte ha något som låg och störde i magen) så tycker jag att jag ska vara ganska nöjd :-)

Blev en sen lunch efter som jag och mor åkte in till Grisslehamn och skulle handla lite fisk i den lokala fiskboden (tyvärr hade dom stängt på laxodlingen som vi nästan har som grannar). Men jag kom därifrån med massa godsaker, jag köpte lite färsk torskfilé, en hel röding, och lite abborrefilér  nom nom. Sprang också förbi den lokala ICA handlaren där vi hittade rökt vildsvin från trakten och lite annat köttigt så nu till veckan blir det massa goda grytor och lite fisk med kanske :-)

Snart ska jag hoppa in i bastun och stretcha lite, och jag tycker jag kan vara värd ett glas rött efter maten i kväll eller?! :-)

Sista metrarna på cykelpasset.
Min kära far är lite skakig på handen (ska köpa en pinne så han kan stödja kameran på nästa gång)

Plaskblöt!

Nöjd efter avklarat träningspass :-)

Massa god saker nom nom!