lördag 29 december 2012

Bra dag!


Hade en liten magkrasch i natt så det blev inte jätte mycket sömn tyvärr, men vaknade ändå ganska pigg när klockan ringde vid 06,00 (det stod tidig cykel på schemat och jag villa vara färdig med frukosten minst 2,5 timme innan) så upp och ner i köket och fixa frukost. Efter en liten stund kom Patrik ner så jag fick sällskap vi satt och snackade och tittade på OS sammandrag. (I morse sände dom herrarnas simhopps final) I dag skulle samtliga ut på tur, några skulle sköra testlopp (man kollar hur långt man kommer på 30 min i en ganska tuff stigning) jag och Stefhan tog en lite lugnare tur upp men det gick på ganska bra ändå J Ett lagom tempo alltså! När dom andra hade kommit i kapp fortsatte jag en bit upp och sen blev det en snabb nerförkörning och jag skarvade på lite nere på flacken så jag fick ihop 2 timmar på sadeln. Bra pass lagom sliten i benen när jag kom hem, körde lite stabilitetsövningar och sen blev det lunch. Vid 14 tiden stack jag och Fredrik ut och joggade lite blev några varv på hundskitsrundan (för nytillkomna läsare är det en grusrunda på 2km som alla i området rastar sina hundar på men få tar upp efter sig) och vi han med lite löpteknik träning med. 75 minuter var vi ute i ett lagom distans tempo, ett bra återhämtningspass J När vi kom hem blev det en snabbdusch lite recovery dricka och sen på cykeln till DINO och handla frukt, grönt , fisk och massa annat nödvändigt till några dagar framöver. Två ryggsäckar och två stora kassar släpade vi hem! Blev färsk lax till middag med en god sallad och ris, till efterrätt blev det en fruktsallad som pricken över i:t J
Har flyttat runt lite dom senaste dagarna i natt sov jag med Tom i det så kallade vegan rummet, och i natt sover jag med Patrik i? Ja tror inte det rummet blivit döpt än men det kanske får heta pojkarna som går upp först rummet? Hahaha Jag har iaf. Flyttat ur LCHF rummet J vet inte varför det kallas så för ingen där inne äter som en LCHF:are bör J Kanske ska det heta Kött rummet i stället hehehe J. Varför har jag flyttat då? Jo några sover på takterrassen så det har blivit lite plats över här och var, och då behöver man ju inte trängas så det är därför. Dessutom tyckte jag det var skönt att gå upp tidigt och Patrik likaså, så då passade det ju bra att jag och Patrik sover i samma rum så slipper vi störa dom andra när man smyger ner till köket på morgonen.    

 På väg!

 Fin utsikt!




 LCHF (Kött) Rummet :-)

Mitt nya hem (Hoppas jag!?) Vi har en naken ängel som vakar över oss när vi sover :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar