onsdag 26 december 2012

Cykelmek, brödbak, gröt och sjuk!


Igår kväll var det nog första gången alla satt ner tillsammans och åt middag! Riktigt trevligt med mycket skratt J Patrik och jag hade svängt ihop lite bröd och kokat gröt (risgrynsgröt). Vi hade inget gröt ris så det fick bli fullkorns ris i stället och eftersom det finns några veganer i sällskapet blev det sojamjölk istället för vanlig mjölk. Gröten blev riktigt smarrig!! Vi kryddade med kanel och apelsin (blev dock inte så mycket apelsin smak) och en mandel kastade vi ned också J Den lyckliga vinnaren som fick den blev Stefhan som fick i belöning att diska. Medan han roade sig i köket tog jag en titt på hans vev parti som börjat gnälla och knaka (man har ju ingen lust att cykla längre sträckor bredvid ett sådant oljud ;-)) hur som helst fick det lite kärlek och nytt fet och sen blev det tyst! Succés!!! Jag tror jag har blivit lite av en mekaniker här men det gör ju inget! Det är bara kul att man kan hjälpa till och att jag faktiskt får användning av verktyg och annat som jag har släpat med mig J Det var väll det som hände i går kväll….   

…Spännande dag i dag! Eller inte!! Mår riktigt kass!! Och den ända nytta jag har gjort i dag var att ta en promenad ner till fruturian för att köpa ägg och frukt. Annars har jag legat i sängen hela dagen och tittat på diverse film och en kul serie som Louise gav mig J

FireFly som den heter utspelar sig i rymden, och vilket år det ska föreställa har jag ingen aning om. Vad jag vet av dom 6 episoder jag hunnit med att se är att det värkar vara en cowboy inspirerad saga där våran huvudperson är en avdankad soldat, som stod på fel sida i ett inbördeskrig där den dumma staten vann. Han verkar vara lite bitter över detta och nu fördriver han tiden med att smuggla olika saker runt galaxen, (och hata staten förståss)med på hans turer har han sin besättning och dom har också plockat upp någon form av präst dessutom följer det med en doktor som har räddat sin översmarta syster från att bli någon form av experiment hos den onda staten, vilket har gjort att dom är jagade överallt och ställer till det för våran huvudperson J. Till råga på allt hyr kaptenen ut en liten rymdkapsel till en prostituerad kvinna som också följer med runt på alla dessa äventyr J. Serien verkar inte ha en jätte budget precis men det är ganska roliga ljudeffekter som kommer från vanliga västernpistoler och hagelbössor J hahaha jag har iaf. Skrattat lite och det får mig att glömma att jag inte känner mig pigg. Försöker äta regelbundet och det blir en hel del frukt nu, vill ju bli frisk och börja träna igen. Vi har haft ganska dåligt väder i två dagar nu (om man kan kalla runt 20 grader och moln för dåligt väder?) aja än så länge har jag inte fått panik över att jag inte kan träna däremot har jag alldeles för mycket tid att tänka och då kommer den j…a ångesten krypandes. Nä nu ska jag titta vidare på denna super serie och hoppas på ett snabbt tillfrisknande!!
Sjuksängen!! Snorpapper, vatten och film :-)

1 kommentar:

  1. Verkar som långpasset tagit hårt på de flesta...Själv var jag bra sliten på kvällen när vi kom hem och löppasset morgonen efter var rätt tungt...Skicka gärna över GPS-filen om du vill. Jag har noren.johan@hotmail.com /Johan

    SvaraRadera