fredag 21 december 2012

Lång träningsdag!


Dagen började med en frukost som vanligt runt halv åtta-åtta sen blev det lite cykelmek och bara allmänt slappande. Jag tog en liten löparrunda innan det blev lite lunch och vila, vid 13 tiden stack jag och Patrik ut på vad som skulle bli ca fem timmar på sadeln. Efter ca 1 timme och 40 minuters klättrande vände vi ner igen och mötte upp resten av gänget för en 30 minutera upp på berget igen i full fart, jobbigt men kul! Sen fortsatte jag och Patrik klättrandet ända upp till 2100 möh. Innan vi körde ner en bit på andra sidan och upp igen. Sen var det vind väst på och full fart neråt. Lyckades pressa upp hojen i 76kmh. I dag men ska byta kassett i morgon så jag får 11 i bak, då kanske jag kan få den över 80 hehe J aja missbedömde en sväng i dag och fick ta till en grusväg för att få stopp på mig själv, men det gjorde inget blev bara lite damm på hjulen hehe J. Nu vet jag ju hur vägen går så till nästa gång tar jag ut svängen lite bara så kommer det gå galant! Fick ihop lite över 3000 höjdmeter av klättring ca 4 timmar uppför och en 1 timme nerför dessutom några på hög höjd. Men vilken utsikt det var däruppe tyvärr hade jag inte kameran med mig, men det blir fler turer dit upp det kan jag lova (Dessutom såg jag en hel del finfina MTB spår som jag måste prova) När jag kom hem tog jag en kort löp tur, en varm dusch och när jag kom ner i köket hade Fredrik fixat middagen, snacka om service J Vi har till och med hunit ner till fruktaffären och handlat ägg och frukt. Tog en kvällsfika uppe på soldäcket med, grymt att titta ut över ön på kvällen. I morgon står det distanslöp på förmidagen samt MTB back intervaller på eftermiddagen. Nu ska jag titta på en film innan det är sovdax J


Några kvällsbilder från Soldäcket :-)

1 kommentar:

  1. Mycket rolig läsning och kul med alla fotografier.

    God Jul och Gott Nytt År
    Hälsar Patriks familj

    SvaraRadera