onsdag 19 december 2012

Det är svårt att ta det lugnt!!


Morgonen började med en god frukost, Fredrik skulle springa intervaller så jag tog en sväng på MTB:n upp i bergen, (jag kommer ta det ganska lugnt framåt med löpandet) blev nästan samma väg som jag körde i söndags. Tog det ganska lugnt men det är svårt att håla ner pulsen när det lutar 10% i snitt och är löst underlag J När jag kom ner från berget hade Fredrik några intervaller kvar så jag jagade honom runt tills han var klar J Provade en ny styrstam i dag med tanke på alla klättring, jag satte på en 15grader minus stam i stället för den 6graders som satt på, kändes riktigt bra uppför och inga problem nerför så jag tror den får sitta kvar J. Efter passet blev det lite näring i kroppen och jag tog en liten powernap, var skönt att bara krypa ner under täcket en halvtimme. Sen satt jag och pillade lite med Garmin klockan och kollade på lite grafer innan det var dags att hoppa i cykelbyxorna igen. Det skulle bli en lugn tur men som sagt finns inte mycket slät åka här på ön, kände redan från början att benen inte riktigt ville vara med och att jag nog inte fått i mig tillräckligt vid lunchen. Jag började så smått nalla lite på den powerbar jag hade med mig, men det gick tungt, klarade dock den stigning som vi skulle över (ca: 35 min 6-7% i snitt) men det var på håret J Vi stannade en liten bit innan vi skulle börja åka nerför och tog lite bilder (riktigt grym utsikt) jag åt det sista av kakan och efter en stund kändes det faktiskt lite bättre, Dess värre började jag få lite ångest över att jag faktiskt hade ätit en hel kaka men efter en rolig nerförkörning på ca 30 minuter hade den släppt (skönt) Känns lite konstigt att man behöver vindväst och ärmvärmare för att inte frysa J men efter hårt uppför och med hastigheter närmare 60kmh nerför blir det ganska kalt. Nu har vi ätet Fredriks kyklingburgare (blev några över i går) nästan godare i dag J vi körde lite stekt ris till och grönsaker till riktigt gott. Nu befinner vi oss på ett litet fik där dom har internet och där man nog kommer tillbringa många kvällar framöver (man behöver ju bara beställa en vatten så får man surfa hur mycket man vill). I morgon blir det vila för min del, ska bara knalla runt nere på stan och bara ta det lugnt. (Här är inte problemet att träna utan problemet är nog att det är svårt att inte göra det!)



 Förmiddags runda (MTB)



Tror Fredrik njöt mer av denna tur än jag gjorde hehe :-)
Eftermiddags runda med bonk :-) (Linje)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar