torsdag 5 april 2012

12 mil cykel och 2.1 löpning bra träningsdag!!!

Blev ju inget bloggande i går, var så himla trött efter övertid på jobbet och så hjälpte jag Jenny med hennes bil, den var lite ledsen och behövde lite nya delar och en tvätt. Så jag somnade ovaggad i går!

Idag var det ju halvdag och allt så det var ganska högt tempo på jobbet! vi ville ju sluta klockan ett :-)
Så vi körde på ordentligt, var klara redan vid klockan tolv. Då kom Marre och viskade att det hade kommit fyra paket från Tyskland! Hmm tänkte jag kunde det vara mina nya fälgar till bilen? Och det var det så dom slog vi ihop lite snabbt och på med dom på bilen. Blev ju så grymt snyggt (bilder kommer) nu ska jag bara försöka få tag i ett par sidestepps så blir den fulländad :-)

Efter jobbet hämtade jag upp syrran som skulle köra upp bilen till landet och hon och lilla Bibi agerade följebil idag. Bibi är för övrigt min lilla boxer tjej som jag har då och då.

Det var ju grymt fint väder idag så jag var riktigt taggad för att kötta riktigt hårt upp till landet, gick riktigt bra fast de blåste lite konstigt, i bland var det riktigt hård sidovind (kändes som man fick luta hojjen riktigt ordentligt i bland för att inte blåsa ner i diket) kom inte riktigt in i något bra flow i början men det släpte efter ett tag och jag kunde slappna av lite och bara trampa på. blev lite över 12 mil på sadeln och snitthastigheten slutade på strax över 38km/h får man ju vara lite nöjd med :-).

Väl uppe på landet hoppade jag i löparskorna och stack iväg på en liten tur, blev 21km i lite blygsamma 4.37 snitt tempo.
Nu är jag trött och mätt och ska nog gå till sängs, hoppas men inte vaknar till ett vitt landskap i morgon!

Syrran tog lite bilder i dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar