söndag 8 april 2012

30 km löpning och Paris - Roubaix!

Söndag morgon och en riktigt skit natt! Jag frös som attan och Bibi sprang fram och tillbaka och viftade med svansen (var ju tvungen och rädda Micke som också försökte sova i sängen bredvid), dessutom vaknade jag stel som en pinne!
Körde en 24 timmars fasta i dag med och det funkade riktigt bra! Men men åter till min hemska morgon!
Försökt stoppa in mina linser men glömde bort att jag hade smetat in benen med lite tigerbalsam, så fast jag tvättat händerna ordentligt kan jag säga att det sved ordentligt i ögonen. Så jag fick vara utan idag!

Egentligen ville jag sticka till Norrtälje på morgonen och köra ett träningsrace som Gunnar ordnat men det fanns helt enkelt inte tid till det idag :-(.
Jag och Micke stack ut på ett distans löppass i stället och det blev hela 30 km (nytt rekord för mig) och fint väder fick vi med, blev ett ganska bra tempo på 4.56 i snitt (det var ju trotts allt ett lugnt distanslöp).

När vi kom hem blev det en snabb dusch och sen framför tv:n för att titta på Paris - Roubaix! Var skönt med lite vila innan det var dax att jobba lite, vi fick leka lite med motorsågen och bära massa stockar. (så vi fick träna överkroppen med).

Lite senare på kvällen kom Maria (en av mina äldsta vänner) över med lilla Olivia och sen var det middags dax, På menyn stod det....

Förrätt, Laxpaté med romsås!

Varmrätt, Fläskkarré med vitkol fräst i smör och lite olja, Pesto och soltorkade tomater.

Efterrätt, En liten bit mörk choklad

Till varmrätten drack jag faktiskt ett glas Amarone vin (Tajapiera) som jag köpte på båten, riktigt gott!

Sen blev det en bastu och nu är det slappa framför tv:n som gäller!

















 Mickes Recovery mat :-)

Jag tog en Kaffe! :-)

 Slänga ris!

 Micke mätte jag sågade!




Bära stockar!
 Finbesök!

God middag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar