lördag 28 april 2012

Kolmårdsbiken!!!

Idag var det dax för en tur ner till Norrköping och Kolmårdsbiken, hoppade ur sängen tidigt och gjorde lite frukost innan jag stack iväg för att hämta upp syrran som skulle jobba lite som langare. Mötte upp Jesper hemma hos Rocco och sen bar det av söderöver, det var ju ganska bra väder med lite små kalt men solen sken ju!
Lite nervös i dag på startlinjen var jag dock, brukar ju vara ett gott tecken när det gäller mig :-) Väl ute på vägarna så började jag ana att detta kommer nog bli en blöt tillställning och det blev det, var tvungen att springa igenom ett kärr och det var ju inte direkt varmt i vattnet. För att citera Jesper "Det var ju tur att vi inte krockade med ett isberg" Men solen sken ju :-) tyckte ändå jag hängde med ganska bra, könde mig avslappnad och lugn. Tyvärr halkade jag av en spång en bit in på tredje loopen och det pös ut lite för mycket luft i bakhjulet så jag fick snällt stanna och plocka fram skumpatronen och fylla på lite, dessvärre tappade ja Jesper där och några till så jag fick ligga och köra i ingenmansland ända in i mål. Fick också lite problem med en lins som vred sig vilket resulterade i att allt blev väldigt suddigt stundtals (vilket gjorde att jag blev lite harig på slutet) har provat hur många linser som helst nu känns det som inga verkar passa mina ögon :-( funderar på att låta slipa upp ett par linser till cykelglasögonen och prova det!? Eller så får jag helt enkelt cykla utan helt och hållet.
Aja jag trampade in på en 16:e plats i dag får väll vara ganska nöjd ändå fast moralen tröt lite på slutet, min form är ju långt i från på topp min vilopuls ligger högt och mjölksyran kommer tidigt så jag tror att jag  bara ska vila nu ett par dagar bara trampa lite lätta korta pass för att hålla igång. Nästa helg är det ju en dubbel XC både lördag och söndag.
 Lite Vitargo på vägen ner till Norrköping!!

Ja här var man ju ren i alla fall!




Spurtade lite över mållinjen!     

1 kommentar:

  1. Surt med punkan/"burpen" igår. Du hade bra tryck i benen fram till dess. Hälsa din syrra och tacka igen - strålande langning!

    Det blir ingen tävling för mig nästa helg. Måste hålla det hela på en nivå som göra att låsen inte har bytts när man kommer hem :-)

    Johan

    SvaraRadera