tisdag 15 maj 2012

Det vänder!!

I går tog jag en vilodag och åkte till Vallentuna och hälsade på en kompis, vi tog en promenix och han bjöd på en smarrig espresso. Var också en sväng till naprapaten som frisk förklarade mig och sa att det var fritt fram att springa, super tänkte jag eftersom jag har tänkt att prova på duathlon på söndag.

I morse var jag uppe vid 5 rycket och hoppade i löparskorna och stack ut på en runda, gick lite segt i början men ångade på bra när värmen kom och fick ihop 9km med strax över 4min/km i snitt. Hade en liten känning i höften på slutet (som faktiskt satt i hela dagen) men inget som störde nämnvärt. Det var värre med magen som inte ville vara med riktigt i dag, jag blir så seg när magen inte funkar men den blev lite bättre till kvällen. Det var ju dax för KM 2 i MTB Täbys serie, men efter dagens magbesvär kände jag mig inte så taggad och det kändes segt när jag provkörde banan som för övrigt var skit rolig rent utsagt!! Mycket bök och stök precis vad jag behöver :-)
Hängde med bra tyckte jag! Ja Ville och Ludde var det ju inte mycket att göra åt men jag hade en kul kamp med Jesper, Riktigt kul och jag glömde bort magen en stund :-) Lyckades inte ta Jesper i dag men som sagt riktigt riktigt kul!!
Tycker att det går bättre och bättre nu både teknik och självförtroendet börjar så sakta komma tillbaka, nu ser jag verkligen fram emot att köra Billinge racet till helgen! Och som det ser ut nu ska hela teamet med ner (Jonathan har varit skadad i nacken och var osäker på om han skulle köra, men det verkar gå åt rätt håll även där så vi håller tummarna för honom)    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar