lördag 5 maj 2012

Vilket Skit!!!

Har varit stressigt som attans på jobbet denna vecka (kort vecka med mycket jobb) så jag har helt enkelt inte hunnit med att blogga något.

Men i torsdags körde jag lite i Runby spåret och jag provade att köra på Furious Fred (däck) och det kändes riktigt bra faktiskt även fast det bara var 2,0:or bra fäste både fram och bak (med lite justering på trycket) och sen rullade dom riktigt lätt!! Nackdelen var dock att jag tyckte det blev lite stötigt men det är nog bara en vanesak.

I fredags stack jag ut på en lite runda och åter igen i Rundby spåret, denna gång körde jag på Racing Ralph 2,1:or men tyckte inte det flöt på lika bra rullade mycket tyngre och fästet var inte bättre i alla fall. Så jag åkte och köpte ett par Furious Fred till och krängde på. 

Så till dagens bravader!! Uppe redan vid 5 rycket gjorde frukost och packade bilen (ar en liten stund att bära ner alla prylar nu när man inte bor på bottenvåningen längre) Jesper kom vid 6,30 rycket och vi packade om bilarna och började glida in till stan för att hämta upp Peter och rulla vidare mot Hjo. Väl nere i Hjo provkörde vi bana som var torr och fin. Men tyckte inte det kändes bra kände mig stel och litade inte riktigt på cykeln. 

Starten blev en smärre katastrof (får verkligen inte till mina starter) men jobbade upp mig så jag tog rygg på Per (dagens tvåa), nerför fick han en lucka men det knaprade jag in uppför så det kändes ju ganska bra förutom att varje gång jag körde över en lite större ojämnhet pös det lite oroväckande ur bakhjulet. Och inför varvningen så var det inte mycket luft kvar där bak så jag var tvungen att stanna och fylla lite (och så klart tappade jag Per och några till) Sen var det bara att börja jaga igen väll uppe på tredje platsen igen ute på andra varvet sa det kras och min sadel gick sönder, fick stanna igen och försökte få stil på den men det gick inte. Det resulterade att jag fick halv stå resten av hela racet (nästan 4 varv) och jag trampade in som 4:a mer sur än trött!

Har lyssnat runt lite och kan nog få låna en sadel och ev. en sadelstolpe så jag kan tävla i morgon i alla fall. Aja blev en trevlig kväll med god mat och Girot på tv:en! 


Kaffe paus + bensträckare! 


 Middag och Girot!

Efter rätt!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar