söndag 20 maj 2012

Väsby Duathlon!!!

Ja i dag var det då dax för mig att debutera i duathlon, riktigt spännande faktiskt och var ganska taggad i morse när jag steg upp. Men först stack jag ut med Jonathan en liten stund och körde lite MTB på Rundby banan inget jätte ansträngande bara lite kul cykling bara!
Efter det trampade jag hem och fyllde på med lite lunch innan jag åkte ner till centrum och gjorde några ärenden. Var nog först på plats vid starten och kunde strosa runt lite och köpte lite duathlon prylar så som ett par elastiska skosnören och en nummerlapps hållare. Efter en liten stund kom mor och far som skulle hejja och fota lite, även Micke med familj kom förbi samt syster.
Loppet då?! Jo jag var lite stum i benen (som vanligt) men efter en km löpning gick det riktigt bra sneglade lite då och då på klockan och jag låg på 3,30 - 3,40 tempo första fem km, så kom då växlingen något som jag inte visste hur det skulle gå! Ur skorna kom jag fort men sen fumlade jag väll lite väl länge med cykelskorna, hjälm och glasögon. När jag började trampa tänkte jag "hur ska detta gå" benen kändes riktigt sega efter löpningen men det släppte efter några hundra meter och jag började få upp farten, satt ända framme på spetsen på sadeln händerna så djupt jag kunde i bocken och bara köttade på! Det var riktigt kul faktiskt även fast det sved i benen hela vägen från start till mål (fick till och med köra om folk med tempo hojjar) och jag plockade några placeringar på cykelmomentet. När jag kom tillbaka till växlingen och hoppade av cykeln trodde jag att jag skulle ramla om kull höger benet bara veksig och jag var stel som en pinne ända ner till min plats, nu gick det lite fortare att byta till löparskorna igen och i väg tyckte jag höll ett ganska bra tempo, låg runt 4 min/km på det avslutande löpmomentet. kutade in på en 18:e plats totalt 5:a i motions klassen (körde motionsklassen för att jag inte ville betala 150:- extra för en engångs licens) så jag är nöjd! (Med tanke på att jag hade 75km MTB Race i benen från dagen innan!) 
Väl i mål stod även Peter och Maria och väntade på mig, riktigt kul att så många kom och hejjade :-)
Tack alla!!
Tack till dagens fotografer Micke, Mor, Far och Åsa!
Nu fick jag blodad tand, så nu ska racen säljas och göra plats för en tempojonne!! :-)

Lite fix!

Uppvärmning!

Starten!


Det sved redan dom första metrarna på cykeln :-)!

Sista metrarna på cykeln (tog ett djuuupt andetag där!)



Ser lite ansträngd ut ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar