söndag 20 maj 2012

Långa Billingeracet!!

I fredags var det dax att packa och dra ner till Skövde för att tävla lite, efter en riktigt dålig natt med bara 4 timmars sömn masade jag mig ur sängen och tog en liten löpar tur. Blev en 40 minuters runda mest för att jogga igång benen och kroppen efter torsdagens race.
Sen var det bara att packa och börja rulla i väg via Spånga och en liten promenad med hunden, och sen hämtade vi upp syrran innan vi stack iväg. Väl nere stack Rocco, Jesper och Jonathan iväg och cyklade lite medan jag satte mig inne på trainern och trampade lite (tyckte det var lite kalt ute.)
Lördagen bjöd på fint väder och lagom värme, blev lite stressigt innan start eftersom jag glömde min Garmin dator i bilen och fick cykla upp hela vägen från stan till bilen som stod uppe på berget :-) (var riktigt uppvärmd när jag kom till starten iaf.)
Mitt stora problem denna säsong har varit att jag inte kommer i gång för än en bit in i racen och samma visa denna gång, hade ingenting i benen uppför första stigningen och hamnade långt efter. Det blev att i princip ligga och jaga hela racet. Kändes inte helt hundra i skogen i häller tyckte jag inte hade något flyt alls och det blev en del missar, ca 25 km in i racet började bakhjulet släppa på trycket och jag var tvungen att stanna och fylla på lite. Jag tappade såklart en del på det och fick jaga lite till, i mitten av racet låg jag i en klunga och fick vila lite men folk droppade av och snart var jag ensam igen jaga jaga (det var skönt att kunna se klungorna framför mig och att man faktiskt kom närmare gjorde att moralen stannade) kom i kapp och vila lite sen påt igen bara. Till slut hade jag jobbat upp mig till 4 plats och hade 2:an och 3:an precis framför mig, detta var på toppen av sista stigningen och jag hade gått på riktigt hårt uppför (kanske lite för hårt) det blev en spurt in i mål och jag hade tyvärr inget kvar i benen så 4:a i går lite lagom uppskrapad efter en liten vurpa (som enligt vittnen var riktigt snygg). På kvällen när jag kom hem blev det en liten löpar runda och i dag ska jag göra debut och tävla i duathlon :-) ska bli spännande.

 Löptur fredag morgon!

Jag och Jesper på väg ner till Skövde!
 Starten!

 Målgång!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar