torsdag 17 maj 2012

Vila och Ottarstrampet!!

I går hade jag planerat att sticka upp till Gunnar och köra TT på hans VM bana men jag prioriterade att vila och åkte hem till mitt ex och min hund. Det blev en god middag och en lång promenad samt lite film. En bra vilo dag fast jag satt en liten stund på monarken också, mäst för att värma upp så jag kunde stretcha lite efter.
Hej Sötnos!!!

I dag stack jag och Jesper upp till Björklinge för att köra Ottarstrampet 5 mil på en 2,5 mils bana. Men innan jag åkte till Jesper passade jag på att åka förbi Johan Stegfors och Hämtade upp ett par X-Kross glasögon!
Jag kan inget annat säga än att dom är GRYMMA!! såg helt perfekt med dom ingen imma, inga reflexer bara klart å fint under hela loppet!! Ska göra en längre recension inom kort!
X-Kross Glasögonen här med röda mirror linser!!
Grymma!

Snygga bågar rätt färger!!

Loppet då det var en kul bana och benen kändes riktigt bra! Jag och Jesper jobbade på bra och en efter en droppade av bakom, till slut var vi bara 3 kvar jag, Jesper och en kille från Norberg (som för övrigt körde riktigt hårt på flacken) men vi fick en lucka till honom på slutet. Men en liten tabbe som jag nog får ta på mig höll på att ställa till det. Jag skulle gå om Jesper och samtidigt bytte han spår och det blev lite trångt så jag for ut i skogen och gjorde en snygg face plant rätt ner bland kvistar och pinnar (blir nog en fin fläskläpp i morgon :-)) och tappade både Jesper och killen från Norberg. Men skam den som ger sig, upp på cykeln lite små förbannad och i väg! Såg ju både killarna framför mig så jag köttade på ordentligt och han upp Norbergs grabben och körde om och fick lucka på en gång, den höll jag ända in till mål och Jesper var bara 13sek framför mig så jag är nöjd (hade dock varit kul att spurta lite om segern :-)).

Känns som formen kanske kommer lite sakta nu och jag hoppas jag har samma känsla i kroppen och benen på lördag med, självförtroendet fick en skutts i rätt riktning i alla fall och det är väll aldrig fel!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar