söndag 13 maj 2012

Eskilstuna XC och Roslagsvåren!!!

Jahopp då var det snart söndag kväll och denna helg har passerat, men jag har hunnit med att sitta en del på sadeln dom senaste dagarna. Efter torsdagens TC (test cykel) pass fick jag lite blodad tand och gick upp vid fem rycket i fredags och körde TC 60/120 (60 sek hårt och 120 sek vila) gick riktigt bra åter igen inga fantastiska siffror men moralen fanns där och jag körde alla utan att stanna (fast det sved riktigt mycket i benen) och det kändes riktigt skönt efteråt. På kvällen efter jobbet var jag hos optikern (en ny) och gjorde en ny undersökning och nya linser är beställda, har gått hela veckan utan linser och har inte använt glasögonen häller bara för att vänja mig utan och det funkade mycket bra. Sen på kvällen bjöd mor och far på middag, men när jag kom hem därifrån upptäckte jag att jag glömt min dator hemma hos dom så jag tog en promenad och hämtade den (blev en tur på 2 timmar lite drygt) var ganska skönt ute och är jag kom hem igen var jag lagom uppvärmd för att stretcha lite.

Så var det lördag och vi packade bilen och stack till Eskilstuna för race, vädret var väll sådär så i sista stund gasade jag upp till mor och far och hämtade deras tält. Det skulle visa sig vara ett smart drag för det verkligen öste ner stundtals. Men det var en riktigt kul bana och den hade varit ännu roligare om den varit torr. Men det var ju lika för alla :-) efter provkörningen såg man ut som ett lermonster så en snabb avsköljning av cykeln och in i startfållan. Tänkte att jag försöker hänga med Ville och Gunnar så gott det går och jag hängde med fram tills vi kom en bit in i skogen fattar inte hur dom kunde få fäste i leran?? (Både Gunnar och Ville är så grymt mycket vassare tekniskt än vad jag är för att inte tala om att båda är starka som oxar) så jag tog mitt tempo och satsade på att behålla tredje platsen och det gjorde jag. Det bästa av allt var nog att jag nu såg mycket bättre och inga mankemang med cykeln, så nu ska jag ta mig ur svackan och fila på tekniken så blir det nog bra det här :-)

Blev så taggad efter lördags racet så jag bestämde mig för att köra Rolsgsvåren och debutera på landsväg.
Sagt och gjort upp med tuppen i morse och drog hem till mor och far (starten går inte långt från där dom bor) hoppade på cykel och tänkte rulla ner till starten för att anmäla mig. Då smäller tuben i bak och jag tänker jahopp vad gör jag nu då? (har inget reserv hjulpar) Knallar hem till föräldrarna och ringer Micke som jag redan väckt en gång i dag och frågar snällt kan jag få låna ett par hjul av dig? Han svar stöön jäsp  när kommer du? Nu!! säger jag starten går om 45 minuter! Ok! säger Micke och jag skickar mamma för att anmäla mig och själv hoppar jag i bilen och åker till Micke! väl hemma så byter jag kasset och rullar ner till starten! lite halvt stressad.
I början var det väldigt jobbigt måste jag säga ovan att cykla i klunga och lite sliten efter lördagens race, men efter en stund släpper allt och jag bara glider med. Benen känns bra och jag har inga problem att hänga med och hjälpa till med farten samt jaga i kapp utbrytare. Men säg den lycka som varar för evigt när det var ca 5km kvar missar jag ett potthål och får en framhjulspunka, hejdå gruppen!!! Och ingen reservslang hade jag häller så jag fick snällt stå och vänta till det kom en snäll farbor och gav mig en slag och så stack jag i väg igen, tappade ca 10:o minuter på detta men men. Jag är nöjd med dagen och det känns som det vänder nu :-)
En tredjeplats nöjd med tanke på vilka som jag hade framför mig :-)

Tror benen vägde 1 kilo mer efter tävlingen innan duschen :-)
Vårat camp!!
Vid starten!!

Pappa fick en actionbild på mig i alla fall!!

Lagom sur!!

Efter racet!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar