måndag 11 mars 2013

Race Rapport!!

Debuten! Hahahaha Fy bubblan vad kul det var!!! Det blev en tidig uppgång kan man lugnt säga! Redan klockan 03,50 ringde min klocka och jag studsade upp och började med frukosten, åt den, packade bilen och vid 5 rycket började vi rulla mot Santa Cruz! Jag och Oscar körde en av bilarna medan Stefhan och Patrik satt i den andra. Vi var framme vid banan strax efter klockan 6 och fick vänta ända till 7 innan vi fick ställa in cyklarna och utrustning i växlingsområdet. Efter det blev det lite uppvärmning och sen mot starten! Det var någon form av möte där dom förklarade massa saker men det var på spanska så jag fattade ingenting :-) Och så sköt dom på starten i en halvtimme ca. Och det gjorde ju inte att jag blev mindre nervös :-) Ett tag undrade jag tom. vad jag hade gett mig in på? Men så fort starten gick släppte det och det var bara att paddla på, axeln kändes bra under hela simningen och jag var ur vattnet ca 10-11 minuter efter den snabbaste (det är jag mycket nöjd med) simmade också utan syra i armarna under hela distansen så jag kanske gick lite safe?! När man kom upp ur vattnet så var det en ganska lång joggingtur till växlingsområdet gjorde en riktigt långsam växling och ut på cykeln. Det gick hyfsat tyckte jag körde om och ifrån massa folk (vilket alltid är roligt) även folk med tempo cyklar och dischjul! När jag kom tillbaka in i växlingsområdet blev det återigen en dålig växling (blir massa träning på det i vår) och jag glömde tom. att ta av mig hjälmen, så efter att ha sprungit igenom nästan hela området fick jag vända och kasta av mig den hehehe :-) Ut på löpningen och det kändes riktigt bra!! Var bara jätte kissnödig och efter en stund var jag tvungen att stanna och lätta på trycket! Vet inte hur mycket tid jag förlorade på detta men snitt hastigheten sjönk med nästan 0,1 km i timmen :-( Annars gick löpningen bra hade lite hållkänning ett tag men den försvann, jag sprang i kapp och förbi massor av folk och fick tom. spurta dom sista 50 metrarna in i mål!!! Jag förlorade spurten, men känner mig riktigt nöjd med min prestation blev 21 till slut och 17 i min klass! Kollar man på dom andras löp och cykel tider så är jag inte långt efter (och dom flesta körde med tempo cykel) det är ju simningen som jag tappar mest på men det ska vi ändra på!! :-) Grymt nöjd helt enkelt!!

Bilder kommer!!

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar