lördag 2 mars 2013

Regn, hårdkörning, bak och vila!

Igår kväll runt klockan tio (lokal tid) hörde jag något som jag i princip inta har hört på tre månader, regn!! Jäklar tänkte jag, kutade ner och ut på bakgården (där det hängde två fulla torkställ med tvätt) in med tvätten under taket och upp i sängen igen :-) sen vaknade jag till och från då det kom några ordentliga skurar under natten. Jag klev upp vid fem i morse (bagare som jag är) och bakade bröd! musli bullar idag igen, kan inte hjälpa det dom är super goda :-) Plus att Patrik blir så glad när han får nybakat bröd på morgonen ;-) Idag var det bara jag och Oscar som skulle till T3 och efter som det stod som spön i backen vid halv åtta då vi brukar åka dit tog vi en extra timme vila efter frukosten. Vet inte om det gjorde att man blev piggare eller slöare :-) Jag låg hela morgonen och tittade på film och smaskade lite på nybakat bröd, en riktigt skön start på dagen iaf. När vi kom ner till T3 skulle jag bara svänga lite för att kliva av cykeln och vipps så låg jag raklång på backen och undrade vad det var som hände!? Aha punktering på framhjulet!! Jaja ingen fara på taket (hade ju extraslang med mig) så efter nittio minuter i bassängen hoppade jag i den lånade tri-dräkten, bytte slang lite snabbt och stack ute på ytterligare nittio minuter cykling (var av sextio med svidande syra i benen) Efter detta syra pass var jag återigen tillbaka på T3 hoppade ur cykelskorna och direkt i löparskorna, ner på löparbanan och köttade fyra stycken tusingar i tävlingsfart, lite nerjogg på det och sen hämtade jag väskan och cyklade hem! Nu har jag ätit en sen lunch, vilat, sovit och tittat på film. I kväll ska jag ta en lite kort joggningtur innan det blir massage och sova, i morgon sticker Jag, Patrik och Christian och kör en duathlon tävling! Det blir att kul träningspass :-) Efter detta är planen att simma lite i havet, det ska också bli kul! (hoppas det blåser lite mindre då!) Nu blir det cykelvård och en lite shoppingtur tror jag :-)  


Ahhh skön morgon!



Hihi blir lite roliga bilder ibland :-)

Lite lätt svettig efter tusingarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar