tisdag 26 juni 2012

Dagen efter EM!


När jag började skriva på detta inlägg satt jag på planet på väg hem till Sverige igen, har fortfarande ett rus i kroppen efter gårdagen 5:a på Masters EM vem kunde tro det!? 2,5 år har gått sen jag åkte till Aktivitus i december 2009 och gjorde mitt första maxtest och fick mitt första träningsupplägg, innan dess var jag ju bara en glad motionär. Vet inte vad jag ska kalla mig nu men glad är jag i alla fall J Har verkligen fått blodad tand att tävla utomlands (banorna är ju helt annorlunda jämfört med Sverige) och kommer försöka skramla ihop dom 20 tusen som behövs för att komma till VM (Brasilien) i september. Kommer också lägga in en massa teknikpass i min träning framöver, framförallt utför (som jag är helt kass på att köra) hade ca: 1,30 till 4:an och det satt utan tvekan i utförskörningarna där jag inte alls kände mig säker (det gick alldeles för långsamt där). Men jag vet min svaghet och kommer träna stenhårt på att förbättra mig på den punkten nu!


Dagen började med att vi skulle köra ett bergstempo, en liten lätt stigning på ca: 800 höjdmeter fördelat på ca: 10km Gunnar och Stefan gick och åt frukost vid 7 tiden medan jag och Ville stannade kvar hemma, (jag kan inte köra med massa mat i magen) så på tom mage begav vi oss i väg. Blev ca 6 minuters uppvärmning innan vi gick in i stigningen och jag knäppte en tid, ställde mig upp och köttade på en bit. Ville hängde med och vi fick en lucka till dom andra, jag och Ville gasade på uppför berget och jag kände att detta skulle bli riktigt tufft för mig
J och efter halva stigningen var jag tvungen att vika ner mig och ta mitt eget tempo (lite besviken på min moral där) Ville ångade på och jag tappade mer och mer men tyckte ändå att jag höll bra fart, inte långt ifrån toppen tittade jag bakåt och såg att Gunnar hade kört i kapp. Aldrig i livet tänkte jag och började öka tempot lite fast det gjorde riktigt ont i benen, Ställde mig faktiskt upp och gasade så mycket det gick och började dryga ut luckan igen kom till toppen ca: 2 minuter efter Ville Dagens vinnare!! Riktigt trött men nöjd!!  Jag får skylla på att Ville faktiskt åt lite russin innan vi stack i väg och jag gick helt tom ;-) närå Ville är grymt stark och jag hade inte ben att gå med honom i dag J Sen körde vi i en hisklig fart nerför och det var inte helt okul det häller, när vi kom tillbaka till rummet var det ju bara att äta, duscha, packa och plocka isär cyklar inför hemresan. Vi blev hämtade utanför och det bar iväg i en hisklig fart (galen chaufför) Väl på flygplatsen hittade Ville ett par massagestolar som vi provade, inte helt fel! Nu är vi i Sverige igen och detta äventyr är slut för denna gång! Han hem till mor och far en liten stund på kvällen och nu har jag suttit på monarken och tittat på tv medan jag körde en tvätt maskin. Här kommer lite bilder från dagen!


Dagens vinnare Ville!!

Inte riktigt bonken men inte långt i från :-) 

Väl spenderade 2 euro :-)

Hittade lite action bilder!!

                      








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar