lördag 30 juni 2012

Vilodag med god mat!

Idag blev det lite vila för min del, och det kändes lite som det behövdes. Vaknade med ett ryck i morse klockan 07,30 men han ändå till jobbet innan åtta men en riktigt dålig start på dagen! Gillar inte att för sova mig missar ju frukosten (mitt favorit mål) men han i alla fall slänga i mig några mackor innan jag stack till jobbet. Blev en powerbar och en gel med innan lunch :-), tyckte dagen bara flög förbi och vipps så var klockan fyra och det var dax att gå hem. Hoppade på cykeln och trampade hemåt, mötte upp Micke och stack hem till mor och far (som är på landet) och efter ett tag komm Jonathan och Micke nummer 2. Det blev en lax fest med lax macka på grovt rågbröd till förrätt och sen grillade vi laxkotletter med en god potatis sallad till (hemgjord såklart) och lite romsås som Jonathan slängde ihop.
Sen blev det prat om allt från cyklar och träning till motorsport och zipphjul :-). Tanken var att jag och Jonathan skulle cykla en bit med Micke 2 men klockan blev så sent att jag körde hem Micke innan jag tog bilen hem. Nu har jag gjort en massa sallader tills i morgon och räcker nog en bit in på nästa vecka till lunch på jobbet med :-) En riktig trevlig kväll blev det i alla fall!!

 Blev en redig bytta med sallad! (Då har jag ändå redan gjort en stor matlåda!)

 Micke K hade med sig några köttbitar med som vi delade på :-)

 Grillad laxkotlett riktigt gott!!


Som sagt en riktigt trevlig kväll!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar