lördag 16 juni 2012

Ymerracet!!!

I dag var det dax för race nummer ett här i Borås "Ymerracet" blev en ganska bra natts sömn för min del men sängen som jag sover i är inte bygd för en person på 192cm så jag vaknade då och då och hade trasslat in mig i fot ändan :( Regnade gjorde det en del i natt med men tyckte ändå att banan var helt ok! Vist fanns det lite gegga och blöta partier här och var men det märktes knappt, Kände mig riktigt sliten i morse och hela förmiddagen faktiskt men när jag väl kom upp på cykeln och började uppvärmningen började det släppa mer och mer. När jag väl stod på startlinjen kände jag mig riktigt taggad (den kännslan har inte varit närvarande vid starten på många race i år) och jag kom för ovanlighetens skull iväg riktigt bra, men efter 10 meter lossnade skon från pedalen och jag tappade så klart på det. men var fyra in i första på första stigen men jag kände mig helt slö och som Bambi på hal is, detta till trotts jobbade jag upp mig till 2:a plats ganska snabbt och efter 1 varv lossnade det och jag kom in i rytmen tog mitt tempo (Johan var det inget att göra åt och avståndet till trean blev bara större) Är riktigt nöjd med dagen och riktigt bra kört av Jonathan som gjorde debut i XC cupen i dag och knep fjärde platsen och inte så långt till pallen (och det med två vurpor) Bra kört Jonathan!! :-) Efter racet och prisutdelningen åkte vi vidare till Borås bana nummer två (förra årets SM bana) och körde ett varv innan vi åkte till våran stuga och åt middag samt tvättade cyklar.

 Bild tagen av Petter Andersson
 Bild tagen av Petter Andersson
 Bild tagen av Petter Andersson
 Bild tagen av Petter Andersson
 Bild tagen av Petter Andersson
 Bild tagen av Petter Andersson
  Vårat Camp :-)




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar