måndag 18 juni 2012

Race nummer två i Borås!

Söndag och ett nytt race, var lite trött i dag så efter vi satt upp tältet så gick jag och vilade lite i bussen. Somnade faktiskt en stund, var riktigt skönt :-) Sen var det dax att värma upp lite och det kändes faktiskt bra. Vi var ju bara 6 stycken som startade i dag och när starten gick for Jonathan i väg som en kanon Johan lyckades dock ta sig förbi innan första backen och fick en liten lucka, jag smet om Jonathan ute på grusvägen men kände att benen inte riktigt svarade som i går så jag tog mitt tempo. Det räckte för att se Johan försvinna men också för att distansera dom jag hade bakom mig, jag kom i mål som tvåa vilket jag är nöjd med. Jag är däremot inte riktigt nöjd med min insatts tycker jag inte gjorde allt i dag och tog det lite för lugnt!! Men i det stora hela är jag riktigt nöjd med helgens race och tror faktiskt att jag tog hem XC Cupen (om jag har räknat rätt!?) Grattis till Jonathan som trampade in på en tredje plats i dag, Bra jobbat!!

Tyvärr blev det ingen podium bild i dag då ett litet missförstånd gjorde att vi stod i duschen när den var :-( lite surt när vi var två från teamet på pallen!

 Byxor på!!

 Jonathan elchockar benen lite :-)

 Kaffe till chauffören!!

 Smörgåsbord i bilen (ett konstant ätende i 4,5 timmar)


 Rocco tog en lur medan Jag och Jonathan försöker fördriva tiden i bilen :-) 

1 kommentar: