tisdag 24 juli 2012

En riktig skit helg!!!

Vilket skit!!! Lördag och söndag med kråkan i halsen, kände mig hyfsad i morse, ok till starten riktigt bra. Fick en ganska bra start för att vara mig :-) men tappade lite pga. dåligt spårval och att jag kände mig lite seg ändå det första halv varvet. Men min vana trogen kom jag igång efter ett tag (tidigt denna gång) och kunde jaga ikapp och förbi en hel del folk redan på första varvet. Ut på andra och det kändes riktigt bra fortsatte att ta in på dom framför och benen kändes riktigt bra (halsen, lungor och hjärta med för den delen) men i början av andra varvet körde jag på något och fick framhjuls punktering, hade förvisso en skumpatron med mig men den ville inte täta. så vad gör man?! slänger upp cykeln på axeln och springer och springer och springer hela kullen nästan ett halvt varv. Väl framme i tekniskzon jobbade Rocco förbrilt med att försöka täta det hål som jag hade i däcket men det gick inte så jag klev av och det var det SM:et. Trist slut på helgen men vad ska man göra (klantigt att inte ha reservhjulet med) även om jag hade bytt hjul hade jag aldrig kunnat jaga i kapp och upp något nämnvärt men hade ju varit roligt att köra hela distansen ut. Till tröst fick jag iallafall kliva högst upp på pallen och ta i mot första priset för SWE Cup i XC kändes som en liten tröst ändå :-) Nu laddar vi om inför Engelbrektsturen på söndag och glömmer SM för detta år!


     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar