fredag 13 juli 2012

From Hell to Heven!!!

I går blev det en snabb tur till Solna och tillbaka blev mycket syra i benen men ett bra fart pass :-) Efter detta blev det en liten middag och så hade jag spelat in touren som jag satt och kollade på innan jag gick och la mig. I morse blev det ganska tidigt uppgång för att packa bilen för min tripp till landet. Slutade lite tidigare i dag och åkte hem till Jenny och hämtade upp lilla busiga Bibi, sen for jag till Solna och lämnade bil och hund till syrran som skulle köra upp den till landet. Själv hoppade jag på cykeln och trampade i väg i en hisklig fart, tänkte jag skulle cykla ifrån ovädret som kom med stormsteg :-)
Det gick inte kan jag säga innan jag lämnade Solna stad stod det som spön i backen, hade i alla fall regn  jackan med mig så jag höll överkroppen varm. När jag kom till Kimsta åkte regnjackan av och solen började titta fram blev en ganska tuff tur upp till landet men trots att benen kändes lite mosiga då och då höll jag ett bra tempo hela vägen utan att vika ner mig, visserligen gick jag på sport dryck hela vägen men det var ju ett tufft pass också 4 timmar med mer eller mindre skön smärta i benen :-) Men fina vägar och fin natur att titta på gjorde det riktigt värt! Fick ju fint väder också tillslut, och när jag kom upp väntade en god middag och en varm dusch, samt en glad tjej (Bibi) som gav husse ett varmt välkomnande! Blev en riktigt härlig kväll här uppe på Fogdö och jag, Bibi och Syrran tog en liten kvälls promenad efter middagen. Vi hann göra en liten bikefitt på syrrans nya racer med, den ska ut och testas i morgon. Så från ett Helvete med regn blev det ett himmelskt avslut på min fredag!! Nu ska jag njuta av tystnaden här uppe och ladda om inför morgondagen :-) men först blir det ett sent tv pass, måste ju kolla på sammandraget från touren!

 Tänkte jag skulle bli med husbil, tyckte den var i minsta laget men vad ska man göra ;-)
En grym reklam pelare!

Syrrans recer, Cannondale såklart!! 


Grymt!!! 

Busiga Bibi!!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar