lördag 12 januari 2013

Är jag en hustomte...?

..Ja det är frågan :-) Eftersom jag just nu sover i tv/vardagsrummet/matrummet/allrummet så får jag vänta tills alla har gått till sina respektive rum på kvällarna, det är inga problem för här i huset där dom flesta tränar riktigt hårt flera timmar om dagen går vi och lägger oss vid niotiden på kvällarna :-) Men eftersom jag lider av en smått irriterande sjukdom och har lite ångest mest hela tiden så tycker jag det är ganska skönt att strosa runt lite innan jag lägger mig. Då passar det ju bra att det finns lite att pila med, så som att torka lite i köket, sopa golvet i just köket och runt matbordet (jag sover ju trotts allt på golvet)
Och diska samt plocka undan allt nydiskat som har torkat :-) tar typ 15 minuter men det räcker för att man ska komma på bättre tankar och kunna somna istället för att ligga och tänka på andra dumma saker! Så man är kanske en liten tomte ändå?? ;-)

 Rent och fint, Några kastruller framtagna till morgonens frukost :-)

Tomar sover väll på loftet men denna sover i matrummet ;-)

Jahopp då var det lördag igen! Men det hindrade inte Mig, Oscar och Jenny från att vara på T3 klockan åtta! Eller lite innan tom. Så vi fick stå en stund utanför och vänta, då passade jag på att ta lite bilder, kolla mailen och Facebook! Sen var det bara att kuta in och hoppa i vattnet! Idag simmade jag i 25:an igen, varm och kön! Det blev lite flytövningar, till att börja med innan jag började paddla på! 60 minuter i vattnet, sen i vanlig ordning springa ner till duschen och stå där tills man hade tinat upp :-)
Tog en sväng till Dino efter simningen och handlade lite (ska bli kidneybiffar till middag i dag) Bönorna ligger redan i blöt, men behövde lite andra ingredienser till denna delikata rätt!! Väl hemma igen satte jag igång med lunchen, grönsaker, ris, svamp, solroskärnor, lök och några mackor med cashewnötssmör och banan på satte pricken över i:et för denna lördagsförmiddag! Nu ska jag vila några timmar och sen blir det cykel, några timmar fart är det tänkt och ett styrkepass efter det! Sen är det nog dags för middagen :-) Mer om den i kväll! God Lunch Alla!!!
I detta ställ står det cyklar för ganska många tusen varje dag!
Men T3 har kameraövervakning så dom står säkert!!

 Morgonpigga som hänger på låset! :-)

Dags att hoppa i plurret, gullig man är i sim glasögon ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar