onsdag 2 januari 2013

Simdebuten!!


Hahaha ja vad ska man säga? Det gick inte helt åt skogen, men det var ingen lek häller! Simmade en timme ca. vet faktiskt inte hur många längder (50 meters) som jag hann med på den tiden men jag var helt död efter! Syra i hela kroppen och hungrig som en björn! Dessutom ska man cykla backe nästan hela vägen hem också vilket inte gjorde livet lättare precis J Jobbigt jobbigt men jag kommer inte ge upp i morgon bitti hänger ag på låset igen för en ny timme i bassängen och efter att ha fått i mig lite mat (tidig lunch) så känns det redan mycket bättre!
Vatten gjorde jag inte av med så mycket men det berodde nog på att jag svalde halva bassängen vi varje andetag ;-) hahaha det är inte lätt alltid! Men man får komma ihåg att sist jag simmade mer än bara några armtag var ca 12 år sen så jag är ganska nöjd ändå med min insats i dag J. När vi cyklade hem såg vi ett oroväckande oväder som låg och lurade bortanför bergskammen, som Louise sa lite apocalypse varning! Blev en liten lunch och sen blev det ryggläge en stund. Vid 13 tiden stack jag och Patrik ut på en distans tur (jag skulle egentligen kört 3st tröskelintervaller men mina ben ville inte i dag så jag tog ett recoverypass istället) blev lite över 2 timmar. När vi kom hem åt jag lite och sen tog jag Daniel (det senaste tillskottet till våran lilla familj) ner till affären och handlade lite. Efter allt bärande med tunga väskor och tre stycken åtta liters vatten dunkar var jag lite små hungrig igen, så det fick bli några mackor till kvällsmål. Nu ska jag slappa resten av kvällen, bara ligga och ladda inför morgonens simning och övrig träning :-) 

I väntan på att få komma in!

Fin basäng!
Mycket träningsmöjligheter på den här anläggningen 


Ovädret! (Som aldrig kom till oss:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar