torsdag 24 januari 2013

Viloveckan fortsätter ;-)

Jahopp en ny dag!! Efter att ha suttit med plugget och lita annat pill till klockan elva i går kväll somnade jag som en stock, vaknade pigg som mört klockan fem och låg och bara väntade tills klockan ringde vid kvart i sex! Tassade ner och började med frukosten, och bara tog det lugnt en stund innan resten av folket kom ner. Sen bar det av ner till T3 för en simtur, paddlade av 2000 meter, duschade och började trampa hemåt. Efter en liten stund träffade jag på Micke som var ute på sin morgon promenad, stannade och pratade med honom en liten stund innan jag cyklade vidare hemåt! Idag la jag på lite extra i backen hem, tänkte ta det som uppvärmning inför ett MTBpass direkt efter simningen. Väl hemma blev det ett snabbt ombyte (eller snarare slänga av väskan och byta tröja), fylla vatten flaskan, plocka på mig lite slang och en pump innan jag var på väg ut igen! Mitt spår börjar redan några hundra meter bakom huset så därav uppvärmningen från simningen! Blev sammanlagt fyra uppför och fyra nerför samt två varv på hund-skitsrundan nittio minuter totalt. En god lunch, med en god kaffe till hann jag med innan jag och Micke tog en promenad ner till Marcadona (en kul promenad där jag faktiskt börjat läsa på alla skyltar och försöker lära mig lite spanska) på vägen ner tog jag lite bilder på dom söta små ödlorna som springer omkring överallt :-) När vi sedan kom hem gjorde jag min hemmagjorda nötkräm! FyyyyS...n vad god den blev och nästan sin azucar! (utan socker) Kommer utveckla denna med helt utan socker :-)
Nu på eftermiddagen har jag hunnit med en löptur med Micke, ett corepass och nu väntar en god middag och en dusch (inte nödvändigtvis i den ordningen ;-))


Receptet på nötkrämen: Det är bara att mixa hasselnötter och ha i mörkchoklad (hittade inget med mer än 85% cacao men jag kommer som sagt att göra en helt utan socker inom kort!) Mixa allt till en smet och sen är det klart!!! Väldigt enkelt!! Men framförallt riktigt gott!! :-P

Lite bilder på dom söta ödlorna!!




Tittut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar