fredag 4 januari 2013

Fredag!!


R.I.P Burry Stander

Ennu en ung cyklist som fått sätta livet till!!
Man blir riktigt ledsen!!!

Började dagen som vanligt nu mera, med en tidig frukost (klockan 06,00) och vid Åtta tiden drog vi ner till T3 (som simanläggningen heter). Simmade en timme och fick väll ihop 15-1700 meter, så ett bra pass tycker jag iaf J Sen cyklade jag hem och gjorde lite mat, och sen blev det lite vila i vanlig ordning. Jag och Patrik stack ut vid 13 tiden och vi fick sällskap en bit av Tom, vi körde på med 2x20 min låg kadens sedan 90 minuter fart. Riktigt kul var det även fast jag inte tyckte mina ben hade någon lysande dag precis, men efter 2,5 timme ville de vara med igen hmm konstigt det där!! J Ja ja det blev ett riktigt bra pass på lite över 3 timmar innan vi kom hem. Gjorde ett snabbstopp på Dino och köpte morötter till middagen (rotfrukter i ugn stod på menyn idag) Väl hemma blev det ett snabbt ombyte och i väg på en liten löpartur blev några varv på hundskitsrundan och hem igen. För min del blev det ett mystempo, förutom ett varv som jag tog i lite på (mest för att prova). Tog lite bilder och bara joggade lugnt och njöt av solnedgången och den fina naturen. Dock får man hela tiden snegla lite neråt för här på Teneriffa plockar man inte upp efter sig L och inte har man hundarna i koppel häller! Det händer nog varje dag att det kommer en hund fram och ska göra något eller bara för ett himla oväsen! Men det brukar räcka med att skrika åt dem så flyttar de på sig. Men det är lite konstigt att de får gå lösa som de gör, man undrar ju om folket som äger dem inte vill ha de kvar?  De kan ju bli överkörda! Folket här borde lära sig vad koppel är och att man kanske ska ta upp efter hunden särskilt när dom lägger en stinkande hög mitt på trottoaren, eller?
Nog om det! Nu har jag ätit och ska väll sova snart i morgon är en ny dag av lite lugnare träning. Tänkte försöka tamig ner till stranden för att springa lite i soluppgången, Sen blir det ett simpass lite senare på dagen. Då ska jag få lite tipps och råd från proffsen jag har runtomkring mig, ska bli skoj. 



 Soluppgång!


 På hunskitsrundan!


 Solnedgång!

 Patrik redo för intervaller!


 En lite häftig bil!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar