onsdag 16 januari 2013

Tröskel intervaller!!!

Onsdag morgon!! Laddade på lite extra med frukost i dag eftersom jag hade ett ganska köttigtpass framför mig, blev den vanliga gröten men med mer frukt och ett par mackor på det. Simmade inget i dag utan vilade fram till jag skulle cykla iväg, blev tidig start redan halv nio var jag på väg! Men först ut var jag inte Marika hade redan lämnat huset några minuter före mig. började passet med 45 minuter distans innan jag kom fram till stigningen där jag kör mina tröskelintervaller, Det var lite kyligt i morse så jag klädde på mig väst, ärmvarmare och mössa :-) Stannade en bit innan stigningen och plockade av mig allt och körde vidare! Efter en stund såg jag Marika som också hade stannat för samma anledning (hon hade dock ännu mer kläder på sig ;-)) Intervallerna då!? gick riktigt bra i dag och jag hade förbättrat mig med nästan en minut (kom alltså en minut längre i backen än förra veckan) och dessutom körde jag sex stycken i dag i stället för fyra förra veckan (synd att min watt mätare inte fungerar skulle varit kul och set vad den hade givit) Efter mina intervaller rullade jag hem blev ytterligare 45 minuter distans. När jag kom tillbaka gjorde jag en god lunch och nu vilar jag en stund innan det blir en lite promenad ner till fruturian, och lite senare en recovery tur på MTB:n :-)

Kyligt i morse! Blev att klä sig lite extra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar