söndag 13 januari 2013

Cykling med bonk :-) !!!

Bonkelebonk!! :-) Hade tänkt cykla lite längre än dagens tre timmar, men det räckte gott!! Jag stack en timme före dom andra som skulle ut på en femtimmars runda (skulle börja mitt pass med 45min hårdkörning), Kramade ur mig dom 45 minuterna och kände redan från början att gårdagens pass hade mörat mina ben ordentligt! Mötte upp resten av gänget vilket var! Tom, Stefhan och Patrik som kom med en herrans fart nerför en backe (jag cyklade då uppför samma backe) så jag gjorde en snabb vändning och fick ligga på hårt för att komma ikapp, vilket inte gjorde mina ben det minsta bättre :-) väl ikapp höll dom ett ganska högt tempo och jag tänkte vaf..n nu då vi skulle ju köra lugnt!! När vi kom in i första riktiga stigningen hade jag tröskelpuls och mjölksyra som rann ut genom öronen! Där var det stopp för mig Stefhan och Tom dundrade vidare uppför medan jag fick sällskap av Patrik. Jag fick också en riktig utskällning (som vanligt när jag inte uppför mig som bör ;-)) Åt inte en riktigt bra middag i går och det fick jag höra med råge :-) (Det är bara bra att han käller på mig) det var nog också lite därför jag inte hade mer i benen idag (ja det köttiga passet i går hjälpte väll inte häller till såklart) Jag tog mig hem iaf. Och lovade Patrik att jag skulle äta en bra men lite sen lunch, och det gjorde jag!! Stekt ris, banan, äpple, morot, nötter, avocado, tomat, frön och två mackor med cashewsmör! fick även ett ciabattabröd av Louise som jag stekte i lite olja, blev cashewsmör och banan på den riktigt gott!! Så jag hoppas Patrik är nöjd nu!? ;-) Sen låg jag och vilade magen en stund innan jag gjorde kidneybiffar med ris till alla i huset, om man ska tro alla snälla kommentarer och att ingen dog så blev det lyckat ;-) Har också hunnit köra ett corepass och lekt lite med foamroallern Och pratat med mamma och pappa :-) Nu ska jag sova i morgon börjar jag en riktigt tuff träningsvecka sen är det en hel veckas vila :-) Natt natt!!

Riktigt häftigt att se målen som inte riktigt orkar över bergen på grannön!

Bonken är nära :-)

  Hemma, svettig och ny bonkad hahaha :-)

 God senlunch!!

 Oscar rör ihop en matlåda och hjälper till i köket!!

 Steka steka!!
Kidneybiffar!! Smarriga!!          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar