torsdag 17 januari 2013

Oväntad stöd! och en riktigt bra dag!

I går kväll fick jag ett lite oväntat samtal (ja inte helt oväntat jag visste om att denna person skulle ringa, vi hade haft lite mailkontakt) Ett riktigt trevligt samtal med en person som har haft samma problem med maten som jag har nu. Det var så skönt att bara prata med någon som verkligen förstår vad man går igenom, och kan ge råd och stöd! Det var en gemensam bekant som förmedlande denna kontakt! Och det är jag väldigt tacksam för!!! Tänker inte nämna några namn men ni vet vilka ni är :-) Stort tack!!
Till dagens träning!!
I morse var det dags att simma lite igen, men gud vad kallt det var i dag när vi cyklade ner brrrr! Det var tom. Varmt att hoppa ner i 50:ian! Sen var det inf. ännu varmare att hoppa ner i 25:an när dom hade städat klart den. Dom har en söt liten robot som surfar runt i poolen :-) och man får alltid samma svar på frågan om den har långt kvar, fem minuter alltid samma sak och efter en kvart är han klar hahaha. Det börjar gå riktigt bra nu i vattnet känns lättare och mer avslappnat för varje dag jag ligger där och simmar  :-) Efter simningen tog jag och cyklade hem, åt lite fruktsallad och några skorpor med cashewsmör på (skulle ju köra ganska hårt och länge så jag behövde fylla på lite efter simningen). Tog en timmes vila efter maten och sen iväg! Körde 47:an tur & retur några gånger blev 3,5 timme innan jag kom hem igen! Jag körde på den flackaste delen jag vet här på ön (finns säkert delar som är plattare men men) men ändå fick jag ihop lite över 1600 höjdmeter klättring :-) jaja jag klagar inte! Det bra träning! Fint väder hade vi idag med varmt och skönt! Känns som det blir kallare på morgnarna och varmare på dagarna :-) Mycket bra tycker jag! När jag kom hem bytte jag om lite snabbt och stack ut på ett Väldigt! lugnt löppass (har haft en känning i vänster innerlår när jag sprungit så jag ville känna på löpningen lite ) ingen fara på taket kändes riktigt bra. Kan nog lägga på lite mer löpning igen (försiktigt dock!) Dagens middag då? Blev en lite lättare middag i dag (åt när jag kom hem efter löpningen) så vi gjorde tunna majsbröd med bannan riktigt goda!!! Och en god fruktsallad till gjorde inte dom sämre :-)
I morgon ska jag berätta något riktigt kul!!!!

Lite bilder från köket!
Fisk till LCHF gänget (som inte går på LCHF ;-))

 Smarrigt majbröd med massa god frukt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar