torsdag 3 januari 2013

Ska jag bli vegan?


Uppe i ottan i morse med, men i ag fick jag sällskap vid frukostbordet J Både Jenni och Patrik kom ner, och efter en stund även Louise och resten av gänget (dom som skulle simma iaf.) I dag var vi tidiga blev tom. några minuters läsning innan vi kom iväg, idag köpte jag också en månad av tillgång till bassängen! Så nu ska det bli andra bullar av J Gick mycket bättre idag (efter lite tipps från de proffs som jag har runt mig) klarade hela hundra meter utan att stanna 100% förbättring från igår J Sen körde jag vidare på 50 åt gången och försökte koncentrera mig på att hitta lite flyt och andas. Jag körde mycket med dolme i dag (flytkudde mellan benen) och bara använda armarna, just för att kunna träna andningen. Det kändes mycket bättre och nu blev jag trött i axlar och armar istället för att inte få luft J Det blev ca. en timme i plurret och på vägen hem svängde jag förbi Dino och handlade lite frukt.

Jag har också bytt sida (ska prova på livet som vegan) här i huset och det ska bli lite spännande och se hur detta utvecklas. Förra vintern provade jag ju LCHF och vad det hade för för och nackdelar. Nu gör jag tvärt om och kör frukt grönt och massa nötter och annat gått. Kommer då och då fuska lite och äta ett ägg eller två men i huvudsak inget kött, fisk eller fågel på ett tag. Jag ska väll också säga att mängden animaliska produkter inte har varit överdriven stor här på ön. All frukt och grönt är både bra och billigt här så man äter ju så mycket av det ändå! Sen när man lever med en hell grupp veganer som faktiskt gör riktigt goda maträtter så är valet inte häller så svårt, det ända jag inte kan äta som de äter (i väldigt stora mängder) är jordnötssmöret, men jag kan ju göra cashewnöttssmör i stället för det. Kommer jag få i mig det jag behöver i närings, vitaminer och allt annat en hårt tränande kille gör av med? Ja varför inte om de veganer vi har här i huset kan träna lika mycket som jag (och mer därtill) så kan jag nog få mitt liv att fungera jag med. Vi pratar inte häller om några motionärer utan eliten i svensk triathlon!!! Så jag kan ju lugnt säga att jag har hamnat riktigt rätt här!!! J Det var lite om min kost, vi fortsätter med dagens bravader!

Efter en super god lunch bestående av: Stektris, morötter, banan, avokado, lite bröd, solrosstjärnor och kryddade med curry, grymt gått naminaminam J Lade jag mig i vanlig ordning och tittade på film och vilade. Vid 13 tiden (som vanligt J) stack jag och Daniel ut på en runda blev 47:an bort mot det jag nog måste säga är min favorit stigning just nu (bra att köra intervaller i) Daniel skulle köra lugnt och jag hade tröskel 3x15 min på schemat. Efter ca 45 minuters cykling var vi framme (bra uppvärmning för en seg startad än som jag) och jag gasade på, körde 15 min vände ner fyra minuter och en minut lugnt uppför sen på det igen. Detta gjorde jag tre gånger sen var jag nästan på toppen, vände ner en bit och mötte upp Daniel sen fortsatte vi upp klädde på oss lite mer kläder och full fart ner!
Bra pass!! Bra känsla i hela kroppen! När vi kom hem åt jag lite mysli och nötter i med lite vatten på med löparskorna och ut på en runda, blev en timme distans. Körde lite stabilitetsövningar och bålstyrka efter löpningen. Sen åt jag en middag och nu ska jag ta det lugnt blir nog en film innan sängen väntar. 21 ska det vara tyst här ;-) hehehe man behöver sin sömn efter dom hårda träningsdagarna. Påre igen i morgon!!! Natt natt!! 

Soluppgång vid polkanten kan det bli mycket bättre!?

 Patrik redo för ett dopp (han var förövrigt först i vattnet i dag!)

 Nytt inköp och utelåst :-(

 Fick sitta och vänta en liten stund innan någon kom med nyckel, men vad gör det när det är varmt och skönt och man har en fin utsikt att titta på!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar