lördag 16 februari 2013

Bra dag!!

Blev ett ganska köttigt simpass idag! (ja för att vara en nybörjare som mig iaf.) Började med 500 meter insim fortsatte med 10x50 meter start 1,05. Körde några vändor med nerbad innan det blev 5x100meter start 2,10 och sen blev det lite nersim summa summarum 3000 meter idag. När jag kom ner till duschen fick jag jobba för att kunna hänga upp väskan på kroken, hahaha det var länge sedan jag var så slut i axlarna :-) Efter duschen satte jag mig i kafeterian en stund och tog en kopp kaffe, skrev lite mail och kollade på nätet. Sen kom Oscar och vi cyklade ner till posten och hämtade våra paket, och vidare hem! Blev en snabb lunch innan jag satte igång med att byta min spräckta framgaffel mot den nya som Fredrik och Jenni hade fixat åt mig! Stort tack för det!! (och ett stort tack till Micke och Emil som faxade så paketet kom iväg så fort) Efter lunch, lite skruvande och vila tog jag och Patrik en tur med cyklarna. Idag blev det ett bergspass men i lugnt tempo, och för första gången sedan jag kom ner behövde jag inte förfrysa mig på vägen ner ;-) (annars är det alltid kalt nerför på just den här stigningen)
Det var riktigt varmt i dag så när vi kom hem blev det lite påfyllning av vätska innan vi stack ut på ett löppass. För min del skulle jag springa fem varv på hundskitsrundan (grus och sten 2140meter per varv) och trots simningen och cyklingen gick det riktigt bra!! Sprang i mina nya Saucony skor (Kinavara 3) som jag också fick i dagens packet :-) Grymt sköna dom med och direkt från kartongen sprang jag nästan 20km idag! Inga skav eller annat tjafs bara super sköna!! Efter löpturen Blev det en snabb dusch innan vi gjorde middag! Hade förberett en brödsmet och det skulle bli vitlöksbröd idag! Vi stekte också lök och aubergine som vi lade på mackorna tillsammans med tomat och avokado, blev ju supergott!!
Nu blir det vila och vård av kroppen (stretch och foamroller) resten av kvällen innan sängen! I morgon ska jag simma öppet vatten och jag får säkert en massa salta kallsupar :-)

Nya fina skor! (Saucony Kinavara 3)

Ny gaffel!

 Upp upp upp, varmt varmt varmt :-)

 Patrik!! Ja vad ska man säga :-)

 Idag hade vi publik :-)

 Dagens middag! Vitlöksbröd med aubergine, lök, avocado och tomat!

 Inkörda!! Mycket nöjd!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar