torsdag 7 februari 2013

Sim, Löp, Sim!

Idag skulle jag köra tusingar på bana! Och tyckte det var bäst att ta det lite lugnt på morgonens simpass, körde bara trettio minuter ganska lugnt med inslag av några hårda längor. Efter simningen satt jag och vilade en stund och pillade lite med datorn. Sen tog jag och knallade ner till banan och började värma upp lite, benen kändes som blyklumpar och ett tag funderade jag på att åka hem! Tänkte ändå att jag gör ett försök så jag körde några varv uppvärmning till, lite stretch, några varv till och lite stretch. Efter tjugo minuter så tyckte jag det var dags, så jag körde iväg på första intervallen. Banan är ganska kort (333meter) så det blir 3 varv på varje. Efter första intervallen kändes det mycket bättre och det blev faktiskt bara bättre! Oscar kom ner också och köttade av några tvåtusingar! För min del blev det tio stycken (tusingar) med en minuts vila mellan varje och i ett bra tempo också!! Är verkligen nöjd! När jag var klar med intervallerna och ner joggningen hade klockan hunnit blivit lunch, så det var bara att kasta sig på cykeln och trampa hem. Gjorde en pasta med banan, avocoado, päron, tomat, solroskärnor, två mackor fick slinka ner med (en med nötkräm, banan och jordgubbar yammi!!) Sen satt jag och funderade på om jag skulle strunta i att cykla (kände inte alls för det) och åka och simma istället, i samma stund insåg jag att jag hade glömt en lite detalj till GoPro kameran nere på banan så det avgjorde saken. Packade väskan igen och hoppade på cykeln och trampade ner till T3 med en ganska bra fart, (jag har bara förmiddagskort och då måste man vara inne innan 13,30 trodde jag men det var vist 14,00) kan nog logga det som cykelträning med tanke på pulsen på vägen dit ;-)
Det blev fyrtiofem minuter med lite varierad fart i basängen innan jag gick upp, väntade in dom andra och cyklade hem igen. Körde också ett styrkepass hemma och ska väll ge benen en omgång med rullen innan jag går och lägger mig :-) Ja just det jag och Fredrik tog en sväng ner till Marcadona och handlade lite frukt och annat som vi äter ganska mycket av här :-) Nya tag i morgon natt natt!!


 Pang!
Det blir lite roliga bilder med GoPro:n!




 Jag tror det inte går en dag utan att det är någon som säger "Det ser verkligen gott ut!" Alltid lika kul att höra!! :-) Kanske ska göra en kokbok ;-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar