onsdag 6 februari 2013

Mycket träning, och lite om veganmat!

Det blev ett kul pass på T3 idag! Körde lite insim och sen var tredje tjugofema så hårt det gick (utan att tappa tekniken), en riktig pulshöjjare :-) Kul iaf! Efter simningen blev det ett snabbt stopp vid Dino (affären) på vägen hem (dom brukar ha billiga bananer, och det hade dom) köpte lite god sojamjölk också! När jag kom hem blev det att steka lite grönsaker och koka pasta, och lite vila på det. Vid ett tiden stack jag ut på min runda för dagen, fick sällskap av Patrik en bit in på min uppvärmning som för dagen var nittio minuter lång. Sen blev det sex stycken lågkadens (styrka) intervaller i backe tio minuter långa fem minuter vila i mellan, och efter dessa nittio minuter nerrull. Hela sista delen av passet (dom sista nittio ministrarna) satt jag och dagdrömde på cykeln hahaha riktigt bra tiden gick ju jätte fort :-) När jag kom hem igen (efter 4,5 timme), blev det ett snabbt ombyte och ut på ett kort löppass. Körde en snabb uppvärmning (nerför backen) och sen tio minuter hårt och 20 minuter nerjogg, kändes skönt! Avslutade dagens träning med stabilitetsövningar, stretcha och en omgång med foamrollern, en snabb dusch och sen middagen!

Där av rubriken!
Jag har nu ätit veganmat i en månad lite drygt, och det fungerar ju super!! Och med tanke på hur min träning går så får jag nog i mig tillräckligt av allt :-) (är man osäker har vi ju en expert ibland oss!) Sen går det inte att misslyckas med maten! (ja om man inte bränner den eller något åt det hållet) Som exempel! Idag gjorde jag en efterrätt, Den innehöll: Ris, banan, päron, jordgubbar, kanel och en stor klick med nötkräm (den som jag gör själv med kakao och utan socker) supergott!!! Middagen bestod av stekta grönsaker, med ris, banan, solroskärnor, avocado också supergott! En chiabata smörgås med nötkräm, banan och jordgubbar smarrigt!! Som sagt det går inte att misslyckas :-) om man blandar allt som man tycker är gott så blir det gått, plus att det ser gott ut! Jag kommer experimentera vidare med detta, det är ju kul! Som Patrik sa! "det roligaste är ju att planera och göra självaste maten" Håller verkligen med det är kul att bara stå där och ta lite frukt, grönt, nötter och bara blanda allt och så tillsätta ris, pasta, couscous eller vad man nu vill ha till! Helt enkelt SUPER!!  Ja jag ville bara dela med mig av mina tankar över veganmat :-)
Nä nu ska jag vila och plugga, sen blir det sängen ny hård träningsdag i morgon! Längtar!!! Natt natt!

Blir lite mer bilder från polen (har inte hunnit med så mycket annat dom senaste dagarna)

 Blir lite knasiga bilder i bland :-)

 Injustering av kamera :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar