måndag 11 februari 2013

Seg start kanon avslut!

I natt sov jag lite oroligt och vaknade titt som tätt, men i vanlig ordning kändes det bra när väl klockan ringde vid halv sex :-) låg en stund och tittade i taket innan jag klev upp och började med frukosten. Blev gröt idag igen med massa goda frukter i :-) Efter frukosten blev det vila innan vi cyklade ner till T3 och skulle simma lite, idag var det fult i 25:an så jag fick simma med Patrik och Oscar i 50:tian i stället! Tyckte det kändes segt och hade inget flyt alls, så jag körde lite intervaller och nerbad och gick till omklädningsrummet och vidare hem. Väl hemma började jag med lunchen, ris och grönsaker och macka med frukt och cashewsmör (i vanlig ordning alltså :-)) Sen lade jag mig på sängen och tänkte plugga en stund men jag somnade och vaknade lagom till vi skulle ut och cykla. Cyklingen ja! Kändes helt värdelöst idag! Inte för att jag hade jätte dåliga ben (ja dom sprätte ju inte precis häller) men det kändes bara tråkigt att cykla! Så jag kortade av passet och trampade hem, på vägen hem tänkte jag tanken om överträning mer än en gång ska jag ärligt säga. Kändes inte alls bra! Men när jag kom hem och bytte om till löpdressen började det kännas bättre, tog en kopp kaffe och några klunkar med vatten och stack ut. Benen kändes redan bättre och väl borta vid hundskitsrundan (för nytillkomna läsare en ganska tuff grusbana som vi springer på 2140m lång och halva Teneriffas hundägare låter hundarna göra sitt överalt utan att plocka upp, så man får sicksacka lite då och då) kändes det riktigt bra! Så jag kutade på i ett lagom snabbdistans tempo. Nio varv blev det jämt och kontrollerat, sen tog jag en lugn nerjogg hem och började lite smått med middagen. Efter ett tag kom Patrik hem också och tog över matlagningen (medan jag körde lite styrka) och som han gjorde det!!! Blev en super god bönröra med ris och hembakat bröd, det med lite avocado och solroskärnor blev en riktigt bra avslutning på dagen!  
Middagen blev lite sen så jag han inte ta några bilder på den, men jag har ett par nya skor som ska provas under denna vecka! Natt natt!!

Nya Saucony  Type A5!!
(och snart kommer förhoppningsvis ett par Kinavara 3:or med)

Middagen bestod dock av följande, I grytan (röran) Röda bönor, lök, vitlök, morot, paprika, kryddor (han tog alla kryddor som luktade gott :-)) Lite vanligt fulkornsris
Brödet, majsmjöl, havregryn, olja, vatten och dagen l ära en apelsin :-) Riktigt gott var det alltsammans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar