söndag 3 februari 2013

Open Water debuten!!


Nu på morgonen drog jag, Stefhan och Oscar ner till stranden och simmade Open Water (som det så fint heter på engelska) Stefhan var så snäll och lånade ut en våtdräkt och en sim mössa till mig, dräkten satt som handsken typ så det var ju bra (då vet jag vad jag ska ha för storlek)! Provade också mina nya simglasögon som fungerade kanon!! Själva simningen gick bra (ovant att simma i våtdräck och vattnet är supersalt!) man flyter ju superbra i dräkten! Nackdelen är väll att man inte är lika rörlig, men det finns ju dyrare varianter av dräkten som man blir både rörligare och snabbare i ;-) Om man bortser från att det kändes som jag hade svalt ett saltkar var det ett riktigt trevligt pass, och jag låg i vattnet ca: 40-50 minuter. Det är ju klart och fint så man såg ju botten och allt vad den hade att erbjuda, såsom fiskar, stenar och växtlighet J När jag klev upp ur vattnet höll jag på att ramla omkull J hahaha det måste ha sett jättekul ut vinglade runt på stranden en stund innan det släppte. Stefhan berättade att det har någonting med vatten i öronen att göra J (blir spännande på tävlingen, får se om jag kommer fram till cykeln i huvudtaget ;-)) Nu sitter jag och kollar efter våtdräkter på nätet och fyller på med lite mat (mitt nya favorit mellanmål, müsli med hemmagjord sockerfri nöt kräm och macka med cashewsmör och banan) Jag måste fylla på med energi, har tappat lite vikt dom senaste dagarna och ligger närmare 70 sträcket nu än 71kg. Det ända positiva med det är väll att det dämpar min ångest en smula, men jag vet ju att jag inte ska gå ner mer nu! Jag känner mig inte häller svag på något vis, snarare tvärtom!) Hur som helst om man bortser från ångesten mår jag riktigt riktigt bra!! Nu ska jag ta en promenad till Dino och handla lite, sen blir det MTB i bergen!! Ska bli kul!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar