tisdag 26 februari 2013

Tisdag!!

Jepps tisdag och vaknade väll inte helt oberörd av den tuffa starten i går! Lite stelt och ömt ramlade jag ner för trappan och in i köket :-) Men efter en god frukost lite vila, en omgång med rullen och lite stretch så var jag på banan igen! Ner till T3 for vi, och det blev ett köttigt simpas idag! (ja för att vara mig iaf.) Började med 1000 insim fortsatte med 10x50meter fart 4 av 5 (på order av min kära syster) sen  blev det lite plask och lek med GoPro:n i vanlig ordning (måste ju minst en film och lite kort från varje simpass :-)) innan jag körde 5x100 meter samt ett nerbad på 1000 meter summa sumarum lite över 3000 meter idag. Kände av att det blev dubbelpass i går men det släppte en bit in i uppvärmningen :-) Trampade hem och rörde ihop en lunch på...
Pasta, grönsaker, frukt och det blev lite musli och mer frukt till efterrätt :-) Sen vila och inspiration (ironman filmer) innan det var dags att cykla lite, Jag och Patrik stack iväg och jag skulle bara köra lugnt medan Patrik skulle kötta på lite hårdare. Vi körde uppvärmningen tillsammans och sen började Patrik sina intervaller, han körde styrka uppför och när han kom ner igen låg jag på rulle när han körde fart (var ju lagom ansträngande att ligga där bakom och åka med) så höll vi på i en timme ca innan jag lämnade Patrik och trampade hem. Blev tre timmar på sadeln i dag (ett lagom recoverypass) När jag kom hem blev det ett snabbt ombyte, i med lite vatten, på med Kinavara 3:orna och ut igen, blev en timme i något mellan distans och snabbdistans tempo :-) Efter löpningen blev det in i köket sätta på lite ris innan jag lade mig och körde styrka, när det var klart bakade jag bröd och han duscha innan dom var klara! Dagens middag då...
Ris med bönröra, pitabröd gjort på majsmjöl, havregryn och grovmjöl namnamnam!! (självklart med avocado och solroskärnor till :-))
Nu blir det lite massagerulle och benen högt samt en till Ironman film (blir grymt taggad varje gång jag ser en) innan jag går och lägger mig. I morgon börjar jag dagen med Öppet vatten sen blir det långt hårt cykelpass och löpning som avslutning! Natt natt!

 Full fart!!
   Lite poolhäng ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar