torsdag 14 februari 2013

Lugn eftermiddag!

Efter jag lämnade T3 och kom hem, gjorde jag en brödsmet (denna gång med ris, banan, curry och lite solroskärnor) efter det gick jag upp och la mig och kollade på film. Nu har jag ätit bröden som blev riktigt goda (kommer göras fler gånger) och som vanligt åkte det på lite avocado och tomat.
Fick en förfrågan om receptet på bröden så här kommer det....

Ingredienser
Mjöl (helst rågmjöl eller något i den stilen)
Olja
Vatten/mjölk
Salt
Havregryn

Jag höftar ihop allt bara så det blir en lagom smet sen tillsätter man bara det man vill ha i :-) (mycket enkelt) Jag steker i ganska mycket olja (nästan så den blir lite friterad) men det gör man ju som man vill :-)

Olika bröd som vi nu har provat...
Tomat, timjan och oliver = Gott!!
Tomat, timjan, oliver och vitlök = Gott!!
Banan och kanel = Gott!!
Banan, ris, curry och solroskärnor = Gott!!

Det är bara att experimentera vidare :-)

Nu ska jag stretcha och titta på film, ha en riktigt bra kväll allesammans och en fortsatt bra alla hjärtansdag!! Natt natt!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar