onsdag 13 februari 2013

Det blev inte som tänkt!

Dagen eller rättare sagt förmiddagen blev inte som tänkt! Efter frukosten kändes det lite segt och jag gick upp och la mig en stund. Jag somnade såklart och vaknade en halvtimme senare, och ännu mer seg! Kände inte alls för att hoppa i Atlanten inte, och inte simma i huvudtaget! Så jag gick ner till Patrik och sa att han fick klara sig utan mig ;-) sen gick jag upp och la mig igen. Vaknade en timme senare och gick ner och kolade på nätet lite, sen tog jag cykeln till Dino och skulle handla lite frukt. Väl där insåg jag att jag hade glömt låset så jag fick cykla en vända till :-) När jag kom hem igen satte jag på lite ris och gjorde smet till lite brödpankakor, (har experimenterat lite med receptet och hade i tomat, oliver och timjan idag) som blev riktigt goda! Sen mötte jag upp Patrik på Marcadona för lite storköp. Sen i med lunchen, gjorde cashewsmör och nötkräm, diskade, fixade lite i köket och bytte om för cykling! Kändes ju helt värdelöst när jag gled iväg! Kändes som jag skulle somna på styret, men jag körde på med nittio minuter i distansfart och då kändes det lite bättre. Efter det blev det sex gånger tio minuter styrkeintervaller, men inte förrän på dom sista släppte det helt och jag kände mig pigg igen :-) Det blev nittio minuter till efter intervallerna och då var jag normal igen ;-) När jag kom hem hoppade jag snabbt i löparskorna och körde ett kort men hårt löppass och sen styrka på det! Vi hade förberett allt för middagen eftersom det skulle bli lite sent innan vi fick mat. Så Patrik stekte ris och frukt, medan jag tog en snabbdusch, sen hoppade han i duschen medan jag stekte brödet (gjorde en till smet vid lunchen och hade lite vitlök i denna) Blev en riktigt god middag och de bröden har jag nog inte gjort för sista gången! Nu är jag riktigt trött och tänkte lägga mig tidigt i kväll! Natt natt!

Redo för hårt (men kort) löppas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar