måndag 18 februari 2013

Löpning och Open Water!

Löpning ja! Så fick det bli idag, idag var vi alla samlade på ett och samma ställe! Blev banlöpning i dag och jag körde några 1200meters intervaller. Blåste gjorde det också och gör fortfarande, helt sjukt vad det blåser flyger saker överallt och det susar i hela huset!! Efter löpningen åkte jag hem tillsammans med Oscar (Stefhan hade stuckit lite tidigare och Patrik stannade kvar och åt på stället) Blev en liten lunch och vila på det innan jag stack ner till stranden och mötte upp Patrik för lite Open Water simning!
Och så var det det här med blåsten!! Det var riktigt höga vågor idag nere vid stranden och blåste som bara den, tror jag svalde halva atlanten på dom ca 50 minuter jag låg i vattnet! Men det var ganska kul på samma gång :-) Till slut tröttnade jag på att svälja vatten att jag simmade åt ena hållet (andades åt vänster mot stranden) och sprang tillbaka och hoppade i igen hahaha Patrik undrade vad i h.... jag höl på med :-) men men som sagt ganska kul ändå. Efter simpasset tog jag alla Patriks saker (ja nästan alla) och cyklade hem, tömde väskan, hoppade på cykeln igen och trampade ner till Marcadona där jag återförenades med Patrik igen ;-) Och vi stödhandlade lite och cyklade hem igen! Dagens middag blev stekt bröd med soltorkade tomater, vitlök och solroskärnor till det blev det stekt lök och aubergine och lite ris. Mycket gott! En liten kul grej är att jag och Patrik (som delar skafferi) äter ca 1kg mysli om dagen helt otroligt hahaha fattar inte hur vi får i oss allt!! Men vi rör ju på oss en del :-) Nä nu ska jag nog sova lite! Natt natt!

 En löpbild från dagens bravader :-)

Var tvungen att lägga upp den här :-) nyss hemkommen från långt cykelpass och man vet att man behöver klippa håret när man har en sådan här frilla efter hjälmen :-) dessutom en sönderbränd näsa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar